Τρίτη , 7 Φεβρουάριος 2023
Home ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ MARECON 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ MARECON 2023

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 15ου Ναυτιλιακού συνεδρίου, που συνδιοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Ναυτιλιακής & Οικονομικής Στρατηγικής από και την Ναυτιλιακή εφημερίδα Maritime Economies, με θέμα:

 

2023, Sailing in a new Geo-economics Era

The effect of the World Energy Crisis in Seaborne Trade and the role of Geopolitics on the Future of the Shipping Industry.

 

Το κεντρικό concept του συνεδρίου ήταν να θέσει προς συζήτηση τα θέματα της Γεωπολιτικής αναταραχής και πώς αυτά σε συνδυασμό με την παγκόσμια ενεργειακή κρίση, επηρεάζουν την διεθνή Ναυτιλία.

Ανάμεσα στους διακεκριμένους 14 ομιλητές εντάσσονταν τόσο εκπρόσωποι Ναυτιλιακών εταιρειών όσο και διακεκριμένοι Πανεπιστημιακοί και προβεβλημένα στελέχη της Ναυτιλιακής βιομηχανίας.

 

Το συνέδριο ξεκίνησε με την ομιλία του κυρίου Ματθαίου, CEO at Arcadia Shipmanagement Co Ltd. & Aegean Bulk Co Inc., Chairman at Green Award Foundation. Στην ομιλία του αναφέρθηκε με πρόσφατα στατιστικά στο βαθμό επιρροής των ναύλων τόσο στον τομέα των Tankers  όσο και στον τομέα ξηρού φορτίου, αναλύοντας ιστορικά την πορεία των αγορών από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης μέχρι σήμερα. Συνδέοντας την Γεωπολιτική με την Γεωοικονομία,  κατέληξε στο αποτέλεσμα ό,τι σε μια αγορά που μεταφέρει το 90% όλων των εμπορευμάτων του πλανήτη, το θαλάσσιο εμπόριο είναι άριστα συνδεδεμένο με το διεθνές εμπόριο που με την σειρά του επηρεάζεται από την γενική, σε κάθε οικονομική ζώνη, ανάπτυξη.

 

Το συνέδριο χωρίστηκε  σε τρία κύρια sessions.

 

Στο πρώτο session, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κύριος Ιωάννης Πλακιωτάκης με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας κύριο Δημητριάδη, συζήτησαν σε μια διεξοδική κουβέντα, θέματα που άπτονται στους τομείς της λιμενικής τους πολιτικής, της στρατηγικής ανάπτυξης του νηολογίου, της επιρροής των 2 κρατών στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την χάραξη Ευρωπαϊκής πολιτικής, καθώς και θέματα που αφορούσαν την ανταγωνιστικότητα της Ναυτιλίας μετά τις πρόσφατες γεωπολιτικές αναταραχές στην μαύρη θάλασσα.

 

Όντας και οι δύο τους στην ολοκλήρωση  ενός επιτυχημένου κυβερνητικού έργου, “αποχαιρέτησαν” το Ναυτιλιακό κοινό με έναν απολογισμό, ο οποίος και για τους δύο τους  ανέδειξε ένα τεράστιο  έργο.  Συντονιστής του πρώτου session ήταν ο κύριος  ‘Αγγελος Παντουβάκης Dean, School of Maritime and Industry University of Piraeus.

Στο δεύτερο session με τίτλο “The Owners Opinion”, συμμετείχαν οι εξής:

 

  1. Mr. Charalampos Simantonis CEO of Silvermar Management & Trading Co &.President of Η.S.S.A.
  2. Mr. Eddie Valentis, CEO of Pyxis Tankers
  3. Mr. George Gourdomichalis, Managing Director of Phoenix Shipping & Trading SA
  4. Mr. George Alexandratos, CEO  of Apollonian Lines

 

Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, την οποία συντόνισε η κυρία Δωροθέα Ιωάννου, Chief Executive Officer at Shipowners Claims Bureau, Inc, Managers of the American P&I Club.Στο συγκεκριμένο session παρουσιάστηκαν οι επιφυλάξεις  της Ναυτιλιακής κοινότητας, και συγκεκριμένα για το αν οι γεωπολιτικές κρίσεις σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της Παγκόσμιας Οικονομίας, αφήνουν ανεπηρέαστη την Ναυτιλία. ΄Εντονοι προβληματισμοί επίσης εκφράστηκαν  για το πόσο έτοιμοι είμαστε όλοι για μια ομαλή ενεργειακή μετάβαση, η οποία εκτείνεται και στα αυστηρά regulations στα Ναυτιλιακά καύσιμα.

 

Στο τρίτο session  με τίτλο “The ceo’s Opinion”, συμμετείχαν οι εξής:

Α. Mr. Harris Kosmatos, Corporate Development Officer of Tsakos Energy.

  1. Mr. John Platsidakis, Honorary Chairman Intercargo.
  2. Mr. Fotis N. Dalmyras, CEO of Andriaki Shipping Ltd.
  3. Mr. Marcos C. Vassilikos, Managing Director Eurobulk.

 

Με συντονίστρια την κυρία Αλεξάνδρα Γκανά, Director της GANA SHIPPING και μέλος της ΕΚΟ Ναυτιλίας. Οι ομιλητές στο συγκεκριμένο session προβληματίστηκαν στο πόσο ένας κόσμος που για περιβαντολογικούς λόγους απορρίπτει το πετρέλαιο, μπορεί να επηρεάσει την αγορά των Tankers. Στο ίδιο μήκος κύματος υπογραμμίστηκε πως ο πρώτος κλάδος που ουσιαστικά επηρεάστηκε σφόδρα απο την Ουκρανική κρίση ήταν το SHORT SEA, καθώς η Ναυτιλία μικρών αποστάσεων εξυπηρετούσε σε trades τις περιοχές της μαύρης θάλασσας.

 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον επίσης είχε η συζήτηση,  αν τελικά οι δύο εταιρείες που είναι εισηγμένες στα χρηματιστήρια, ωφελήθηκαν ή  όχι την περίοδο της κρίσης και αν οι μη εισηγμένες θα ακολουθούσαν και αυτές τον δρόμο των χρηματιστηρίων.

Με απόψεις που υποστήριξαν τα πλεονεκτήματα και των δύο επιλογών , ολοκληρώθηκε το τρίτο session και όλο το συνέδριο. Το συνέδριο το παρακολούθησαν 364  σύνεδροι,  και το υποστήριξαν 23 χορηγοί.

Related Articles

EEXI IS HERE: TOP 5 SHIP OWNER QUESTIONS

With #EEXI now in force, ensuring your #compliance is more important than ever. Sebastien CROUZET, our...

Το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος έκοψε την πίτα για το 2023-Βραβεύσεις

Πραγματοποιήθηκε,την Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023, έπειτα από 3 χρόνια, η κοπή της...

Σ.Ε.Ε.Ν. Διακίνηση επιβατών-Β΄Τρίμηνο 2022

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2022 τα...

THE GRIMALDI GROUP ORDERS FIVE MORE AMMONIA-READY CAR CARRIERS

2023 opens with a new order for the Grimaldi fleet. The Neapolitan...