Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ζήτησε με ανακοίνωσή της την παρέμβαση των αρμόδιων αρχών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την εφαρμογή των προβλεπόμενων ΣΣΕ στην ακτοπλοΐα. Διεπίστωσε ότι ακτοπλοΐκή εταιρεία δεν εφαρμόζει τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, επιχειρώντας να εισαγάγει αγγλόφωνες συμβάσεις.Ακολουθεί η ανακοίνωση-καταγγελία της ΠΝΟ που υπογράφει ο γενικός γραμματέας της κ.Εμμ.Τσικαλάκης:
«Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ)
Α.Π. 20 13 Ιανουαρίου 2023
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία καταγγέλλει δημόσια την εταιρεία SeaJets, η οποία ξεπερνώντας κάθε όριο και σε μια επίδειξη απύθμενου θράσους, προσπάθησε, ενάντια στην υφιστάμενη ρητή νομοθεσία, να εισαγάγει αγγλόφωνες συμβάσεις στην ακτοπλοΐα, οι οποίες και περιέχουν όρους σαφώς αντίθετους με την υποχρεωτικά εφαρμοζόμενη ΣΣΕ.
Μόλις περιήλθε χθες, 12/1/2023, η συγκεκριμένη πληροφορία στο Ειδικό Τμήμα Ελέγχου και Παρακολούθησης της Ομοσπονδίας μας, αμέσως ενημερώθηκαν οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου, ζητήθηκε αυθημερόν κοινός έλεγχος και το απόγευμα της ίδιας ημέρας πραγματοποιήθηκε αιφνιδιαστικός έλεγχος στο πλοίο “Tera Jet” της παραπάνω εταιρείας το οποίο είναι ελλιμενισμένο στο λιμάνι του Πειραιά (Πύλη 10), για εργασίες συντήρησης, όπου και διαπιστώθηκαν άμεσα οι πλέον πρόσφατες παράνομες επινοήσεις της παραπάνω εταιρείας.
Συγκεκριμένα ευρέθησαν 5 Έλληνες Ναυτικοί, ανασφάλιστοι και χωρίς Ελληνική Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας. Επίσης το συγκεκριμένο πλοίο, αν και εκτελεί τακτικά ακτοπλοϊκά δρομολόγια εσωτερικού, εν τούτοις δεν διατηρούσε ναυτολόγιο ή κατάσταση ναυτολογίου θεωρημένη από το Λιμεναρχείο και κατατεθειμένη στο ΝΑΤ για την κοινωνικοασφαλιστική κάλυψη του πληρώματος.
Καλούμε τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και κάθε άλλο Αρμόδιο να εφαρμόσουν την νομοθεσία και να επιβάλλουν τις νόμιμες παραδειγματικές κυρώσεις. Ιδιαίτερα δε ο κ. Υπουργός να προβεί σε άμεσες ενέργειες για την τροποποίηση του Ν. 4770/2021 με τον οποίο τα πρόστιμα για τις παραβιάσεις της νομοθεσίας μειώθηκαν σε συμβολικό επίπεδο, προκειμένου να επανέλθουν πλέον αυξημένα στο προ της τροποποίησης καθεστώς.
Προειδοποιούμε και ξεκαθαρίζουμε, τόσο στην SeaJets όσο και κάθε άλλο επίδοξο μιμητή, ότι η Ομοσπονδία μας δεν θα επιτρέψει την νεκρανάσταση του διαλυτικού κανονισμού 3577/1992 για την απελευθέρωση του cabotage και την εφαρμογή του στην κρουαζιέρα, και θα προβεί σε κάθε ενδεδειγμένη ενέργεια για να προστατεύσει το μοναδικό κάστρο που απέμεινε αποκλειστικά για τους Έλληνες Ναυτικούς, ιδιαίτερα στα κατώτερα πληρώματα δηλαδή την Ακτοπλοΐα και τα Πορθμεία μας.
Για την ΠΝΟ
Ο Γενικός Γραμματέας
Εμμ. Τσικαλάκης»