Σάββατο , 9 Δεκέμβριος 2023
Home SLIDER Συμφωνία Συνεργασίας μεταξύ Shanghai Lujiazui Financial City Council & της Ένωσης Τραπεζικών Στελεχών Ε.Ν.
SLIDERΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συμφωνία Συνεργασίας μεταξύ Shanghai Lujiazui Financial City Council & της Ένωσης Τραπεζικών Στελεχών Ε.Ν.

Συμφωνία Συνεργασίας μεταξύ ShanghaiLujiazui Financial City Council και της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας

 

Την Παρασκευή 10/2/2023 υπογράφηκε διαδικτυακά η Συμφωνία Συνεργασίας μεταξύ Shanghai Lujiazui Financial City Council και της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας. Η εν λόγω Συμφωνία Συνεργασίας είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας και των δύο μερών για περαιτέρω ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των δύο ναυτιλιακών κέντρων, του Lujiazui και του Πειραιά.

Η Συμφωνία αφορά θέματα κοινού ενδιαφέροντος που μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της διεθνούς ναυτιλίας. Σκοπός της είναι η δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας σε εκδηλώσεις και φόρουμ που σχετίζονται με τη ναυτιλία. Εξετάζεται επίσης η δημιουργία μηχανισμού για την τόνωση της επικοινωνίας μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και από τα δύο ναυτιλιακά κέντρα. Η συμφωνία επίσης προβλέπει τη δημιουργία γραφείου αντιπροσωπείας της Ένωσης στο Lujiazui με τη βοήθεια του Συμβουλίου Lujiazui, το οποίο θα δίνει προτεραιότητα στα μέλη της Ένωσης συνεργασίας με τα κινέζικα ναυπηγεία για τη ναυπήγηση πλοίων και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στο Lujiazui για χρηματοδότηση.

Τη συμφωνία υπέγραψαν εκ μέρους του προέδρου του συμβουλίου του Lujiazui Financial City,  oκ. HuangHongyuan-Αντιπρόεδρος της τράπεζας Bank of Communications, και ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης-Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας.

Χαιρετισμούς απεύθυναν οι κ. Κώστας Κατσαφάδος, Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής – Αρμόδιος για θέματα πλοίων, ο κ. Γιώργος Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ο κ. SunFeng πρόεδρος του κινέζικου νηολογίου China Classification Society, και η κα LiYing, Οικονομική και Εμπορική Ακόλουθος της Κινέζικης πρεσβείας στην Ελλάδα. Παρεμβάσεις έκαναν οι κκ. Γιώργος Προκοπίου-ιδρυτής των ναυτιλιακών εταιριών Dynacom Tankers, Sea Traders and Dynagas, ο κ. Γιάννης Ξυλάς, Ταμίας της Ε.Ε.Ε και CEO AristonNavigation, ο κ. Σπυρίδων Πασχάλης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και Δ.Σ. Attica Group,  και η κα Σοφία Κουνενάκη-Εφραίμογλου πρόεδρος ΕΒΕΑ.

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής – Αρμόδιος για θέματα πλοίων, κ.Κώστας Κατσαφάδος, συνεχάρη το Shanghai Lujiazui Financial City Council και την Ένωση Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας για την υπογραφή της συμφωνίας, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η συμφωνία αυτή θα ενισχύσει περαιτέρω τις σχέσεις των χωρών στον τομέα της χρηματοδότησης. Τονίζοντας ότι οι κοινές προσπάθειες και των δύο κυβερνήσεων αποδείχθηκαν εποικοδομητικές, αναφέρθηκε στη συνεργασία στο λιμάνι του Πειραιά, ένα έργο που σημείωσε μεγάλη επιτυχία και έγινε έργο ορόσημο της συνεργασίας των δύο χωρών. «Οι θαλάσσιες μεταφορές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην Εφοδιαστική Αλυσίδα και η ναυτιλία αποτελεί σημαντικό τομέα της Κινεζικό-Ελληνικής συνεργασίας. Τις τελευταίες δεκαετίες Ελλάδα και Κίνα έχουν οικοδομήσει μια ισχυρή συμπληρωματική σχέση που βασίζεται  στη θάλασσα» ανέφερε ο Υφυπουργός.

Εξέφρασε επίσης την έντονη επιθυμία αλλά την πραγματική και ειλικρινή θέληση της κυβέρνησης, να προβεί σε κάθε απαραίτητη ενέργεια όχι μόνο για να υποδεχτεί αλλά και για να ενεργοποιήσει τα κινεζικά, τραπεζικά και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στην Ελλάδα. Η τοπική τους εγκατάσταση τους στην χώρα μας θα τους δώσει αυτόματα το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της γειτνίασης με το μεγαλύτερο εφοπλιστικό κέντρο στον κόσμο καθώς  και τη συσσωρευμένη και αποδεδειγμένη εμπειρία των Ελλήνων ειδικών στο χώρο της ναυτιλίας ταυτόχρονα.

Επίσης τόνισε ότι η τοπική τους εγκατάσταση τους στην χώρα μας θα τους δώσει αυτόματα το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της γειτνίασης με το μεγαλύτερο εφοπλιστικό κέντρο στον κόσμο καθώς  και τη συσσωρευμένη και αποδεδειγμένη εμπειρία των Ελλήνων ειδικών στο χώρο της ναυτιλίας ταυτόχρονα.

Ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γιώργος Πατέρας αναφέρθηκε στη μακρά ιστορία των δύο λαών και στην συνεργασία τους στο ναυτιλιακό τομέα η οποία πάντα ήταν  επωφελής και για τις δυο πλευρές βασιζόμενη στην κοινή αλληλοκατανόηση και εμπιστοσύνη. Χαρακτηρίζοντας σημαντική την πρωτοβουλία σύναψης της εν λόγω συμφωνίας, εξέφρασε την πεποίθηση ότι μέσω αυτής τα δύο μεγάλα ναυτιλιακά κέντρα θα έρθουν ακόμα πιο κοντά, βελτιώνοντας περισσότερο τις επιχειρηματικές σχέσεις των δύο χωρών.

 

O κ. SunFeng χαιρέτησε την ευτυχή κατάληξη της στρατηγικής σχέσης συνεργασίας, επισημαίνοντας ότι η σημερινή υπογραφή θα προωθήσει σίγουρα την ευημερούσα ανάπτυξη των επιχειρήσεων και των δύο μερών και θα συμβάλει στην προώθηση της στενότερης συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής και της κινεζικής ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ευχαρίστησε τον κ. Γ. Ξηραδάκη και τον κ. Γ.Προκοπίου, νυν πρόεδρο της Μεσογειακής Επιτροπής της C.C.Sγια την μακροχρόνια υποστήριξη της επιχειρηματικής ανάπτυξης της C.C.Sστην Ελλάδα.

Η κα LiYing   αφού ευχαρίστησε για την πρόσκληση να παραβρεθεί στη σημερινή εκδήλωση, εξέφρασε την πεποίθησή της ότι η υπογραφή αυτής της Συμφωνίας θα ενισχύσει σίγουρα τις συναλλαγές και την επικοινωνία μεταξύ των σχετικών επιχειρηματικών τομέων των δύο χωρών.Η Κίνα και η Ελλάδα είναι δύο αρχαίες θαλάσσιες χώρες που αλληλοσυμπληρώνονται σε μεγάλο βαθμό στις θαλάσσιες μεταφορές, τη ναυπηγική και τις λιμενικές επιχειρήσεις. Από το 2000, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αγοράσει ή παραγγείλει περισσότερα από 1.500 πλοία από κινεζικά ναυπηγεία, αξίας 50 δις Δολλ.ΗΠΑ.  Από την άλλη πλευρά, περισσότερες από τις μισές εισαγωγές ενεργειακών πόρων της Κίνας, όπως αργό πετρέλαιο και άλλα χύδην εμπορεύματα, μεταφέρονται με ελληνικά πλοία. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Belt & Road, η Κίνα και η Ελλάδα έχουν μετατρέψει από κοινού το λιμάνι του Πειραιά σε ένα από τα κορυφαία λιμάνια στην περιοχή της Μεσογείου, γεγονός που καθιστά την Ελλάδα σημαντικό κόμβο και πύλη που συνδέει την Άπω Ανατολή με την Ευρώπη, τόνισε η κα Li.

Συνεχίζοντας η κα Liευχαρίστησε τον Πρόεδρο κ. Ξηραδάκη για τη συμβολή του στην Κινεζικο-Ελληνική ναυπηγική συνεργασία μέσω της ιδιότητας του ως συνεργάτη της  China Development Bank, χαρακτηρίζοντας τον«παλιό φίλο» του Κινεζικού λαού. «Μετά την εκλογή του ως πρόεδρος τηςΈνωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, ο κ. Ξηραδάκης δεσμεύτηκε για περαιτέρω διεύρυνση της διμερούς συνεργασίας. Εκτιμούμε ιδιαίτερα την τεχνογνωσία του και όλες τις προσπάθειες που κατέβαλε» τόνισε η κα Li.

Μετά την υπογραφή της Συμφωνίας ακολούθησαν οι ομιλίες των εκπροσώπων των Συμβαλλομένων, κ.κ. HuangHong-Yuanκαι Γιώργου Ξηραδάκη.

 

Ο κ. HuangHongYuanστην ομιλία του, διαβεβαίωσε τους συμμετέχοντες ότι η Σαγκάη και συγκεκριμένα το Lujiazui θα βοηθήσουν στη δημιουργία οικονομικών και εμπορικών δεσμών καθώς και στη βελτίωση της ανθεκτικότητας της παγκόσμιας βιομηχανικής και εφοδιαστικής αλυσίδας. Τόνισε ότι κοιτάζοντας μπροστά, θα πρέπει να ενδυναμώνουμε ο ένας τον άλλον και να ξεκλειδώνουμε τις ανεκμετάλλευτες δυνατότητες. Θέματα όπως η προώθηση του BRI, η ψηφιακή και πράσινη μετάβαση και η ενθάρρυνση της οικονομικής συνεργασίας αποτελούν βασικούς τομείς που θα ενισχύσουν τη συνδεσιμότητα και τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών. Ένας Κινεζικο-Ελληνικός οικονομικός «Δρόμος του Μεταξιού» θα υποστηρίξει την ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας και στις δύο πλευρές. Τόνισε επίσηςότι η οικονομική ανθεκτικότητα  και οι μεγάλες αγορές της Κίνας ήταν ιστορικά μέρος της επιτυχίας των παγκόσμιων βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων. Με την προτροπή «Ας γράψουμε τη δική μας ιστορία επιτυχίας πάνω σε αυτό, ξεκινώντας από σήμερα, από τη Σαγκάη και από το Lujiazui» ολοκλήρωσε την ομιλία του ο κ. Huang Hong-Yuan.

 

Ο κ. ΓιώργοςΞηραδάκης, αφού ευχαρίστησε όλους του εμπλεκόμενους για την ολοκλήρωση αυτής της Συμφωνίας, εκδήλωσε την ευγνωμοσύνη του προς της Εμπορική Ακόλουθο της Κινέζικης Πρεσβείας στην Ελλάδα κα Li, την C.C.S,τους συνεργάτες από το Shanghai Lujiazui Financial City Council καθώς και τα στελέχη των Κινεζικών τραπεζών που συμμετείχαν στη σημερινή εκδήλωση. Ανατρέχοντας στο παρελθόν, 20 χρόνια πίσω, το 2003, ο κ. Ξηραδάκης τόνισε ότι η ίδρυση στην Ελλάδα της «Ένωσης Τραπεζικών & Οικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας» ήταν μια πραγματικά προκλητική κίνηση για εκείνη την εποχή. «Τα μέλη ήταν και παραμένουν οικονομικά στελέχη που εργάζονται σε ναυτιλιακές τράπεζες, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ναυτιλιακές εταιρείες και χρηματιστήρια. Είναι ο μοναδικός Σύλλογος που αποτελείται αποκλειστικά από μέλη του κλάδου της ναυτιλιακής χρηματοδότησης, ανεξαρτήτως ειδικότητας. Σκοπός του Συλλόγου είναι η ενεργοποίηση των μελών του και η ανάδειξη του ναυτιλιακού οικονομικού επαγγέλματος, που μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για νέους που θέλουν να ασχοληθούν με τον κλάδο. Ταυτόχρονα, το πεδίο δράσης της επεκτείνεται στη συνεχή συνεισφορά της στο ναυτιλιακό cluster για την από κοινού αντιμετώπιση των κινδύνων και των συνεχών αλλαγών του ναυτιλιακού κλάδου. Κατά τη γνώμη μου, τέτοιοι στόχοι σε έναν πολυδιάστατο κλάδο, όπως η ναυτιλιακή βιομηχανία, μπορούν να επιτευχθούν με εξωστρέφεια και διεύρυνση του πεδίου των δραστηριοτήτων τους. Αυτό είναι στην πραγματικότητα αυτό που πετυχαίνουμε με την υπογραφή αυτής της Συμφωνίας Συνεργασίας που υπερβαίνει κατά πολύ ένα Μνημόνιο Συνεργασίας καθώς θα έχει άμεση εφαρμογή» είπε ο κ.Ξηραδάκης. Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, εξέφρασε την ελπίδα ότι αυτή η Συμφωνία θα αποτελέσει την απαρχή μιας νέας εποχής στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της διεθνούς ναυτιλίας.

Oκ. Γιώργος Προκοπίου αφού συνεχάρη τους εμπλεκόμενους για την ολοκλήρωση της σημερινής Συμφωνίας, αναφέρθηκε στην μεγάλη εμπειρία του ομίλου του στην Κίνα αφού έχει ολοκληρώσει την κατασκευή 66 πλοίων σε 8 ναυπηγεία μέσα σε 13 χρόνια. Η εμπιστοσύνη του στην Κίνα αντικατοπτρίζεται επίσης στο γεγονός ότι ο όμιλός του ήταν ο πρώτος που κατασκεύασε 2 FSRUs στην Κίνα, τα οποία θα βοηθήσουν τη Γερμανία να ανταπεξέλθει στην έλλειψη φυσικού αερίου. Πιστεύει ακράδαντα στις τεράστιες δυνατότητες επέκτασης και συνεργασίας των δύο χωρών, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι ηεπανέναρξη της κινεζικής ατμομηχανής μετά τον αποκλεισμό εξαιτίας της πανδημίας θα φέρει αισιοδοξία στην ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας.

Στην αρχική φωτογραφία:

Η Οικονομική και Εμπορική Ακόλουθος της Πρεσβείας της Λ.Δ. της Κίνας κα LiYing, πλαισιώνει τον Πρόεδρο κ. Γ. Ξηραδάκη μαζί με τον Διευθυντή του Γραφείου της CCS στην Ελλάδα. Όρθιοι τα Μέλη του ΔΣ κκ Κατ. Φίτσιου, Κρυσταλλία Μαρκάκη, Γιώργος Λάιος και Κώστας Ιωάννου

 

Related Articles

Γιώργος Οικονόμου – «M/V Sikinos»: Η TMS παρέλαβε το 2ο από τα συνολικά 8 νεότευκτα φορτηγά – Ultramax

Τα πλοία ναυπηγούνται στις γιάρδες Nantong Xiangyu Η ναυτιλιακή εταιρεία TMS πρώην Cardiff Marine...

Δημήτρης Πατρίκιος: Νέος πρόεδρος της Intertanko Hellenic Mediterranean Panel

Νέοι Αντιπρόεδροι εξελέγησαν ο Βασίλης Σαρρής της Chartworld και ο Ιωάννης Πανώριος...

Πρόσκρουση Δ/Ξ πλοίου στο Πέραμα

Ενημερώθηκε, τις απογευματινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Περάματος ότι κατά την...

Χρήστος Στυλιανίδης: «Η απανθρακοποίηση και η πράσινη ναυτιλία είναι το μέλλον»

Η ομιλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστου Στυλιανίδη στην ημερίδα...