Πέμπτη , 25 Απρίλιος 2024
Home SLIDER Θανάσης Μαρτίνος: Επίτιμος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πειραιώς
SLIDERΠΕΙΡΑΙΑΣ

Θανάσης Μαρτίνος: Επίτιμος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πειραιώς

Η Αναγόρευση του Αθανάσιου Ιωάννου Μαρτίνου  ως Επιτίμου Διδάκτορα του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών της Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς πραγματοποιήθηκε στις 4 Μαΐου 2023 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Ο κ.Μαρτίνος  είναι ιδρυτής της Eastern Mediterranean Maritime Ltd., ένας άξιος Ακαδημαϊκός, ευεργέτης της  Ελλάδος,ηγετική μορφή της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς κ.Μιχαήλ Σφακιανάκης  χαρακτήρισε τον κ.Μαρτίνο ως άνθρωπο πρότυπο. Ο Κοσμήτορας της Σχολής κ.Άγγελος Παντουβάκης εξύμνησε τον κ.Μαρτίνο ως άτομο το οποίο διακρίνεται  με μετριοπάθεια και σεμνότητα.

Ακολουθεί  η αγόρευση του κ.Μαρτίνου:

Προσωπικά ασχολούμαι με τη διαχείριση πλοίων περίπου 55 έτη σε διαχειριστικά γραφεία δούλευα στο Λονδίνο από το 1968 μέχρι το 1971 όταν ιδρύσαμε την οικογενειακή επιχείρηση THENAMARIS  στον Πειραιά.  Το 1990 αποχώρησα από την οικογενειακή επιχείρηση με συναινετικό τρόπο και ίδρυσα την προσωπική  ναυτιλιακή εταιρεία Eastern Mediterranean Maritime, σήμερα δραστηριοποιούμεθα  στο χώρο της Ναυτιλίας τα τρία αδέρφια Μαρτίνου,  τα αγόρια της αδερφής μου αδερφοί  Κοροπούλη με την εταιρεία  ASTRA  και ο ανιψιός μου Ιωάννης Κωνσταντίνου Μαρτίνος που διευθύνει την πρωτοποριακή εταιρεία  SIGNAL  μία εταιρία έρευνας και εκμετάλλευσης   λογισμικών  συστημάτων που αφορούν τις ναυλώσεις πλοίων διαχειρίζεται ένα πουλ δεξαμενοπλοίων που μετέχει μεταξύ άλλων και η Shell.   Αναφέρομαι ιδιαίτερα στον ανιψιό μου Ιωάννη και τη SIGNAL, διότι με τη δραστηριότητα του απασχολεί τουλάχιστον 100 νέους επιστήμονες κυρίως  κομπιουτερίστες με μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του λεγόμενου brain drain που προβληματίζει τη χώρα μας. Την THENAMARIS διευθύνει πλέον ο ανηψιός μου Νικόλας Κωνσταντίνου Μαρτίνος    και τη Μινέρβα ο ανιψιός μου Ανδρέας Ανδρέα  Μαρτίνος και οι δυο με μεγάλη επιτυχία.   Μεταξύ μας οι πέντε εταιρείες διαχειριζόμεθα  290 πλοία και απασχολούμε γύρω στα 1000  στελέχη  στα γραφεία μας στην Γλυφάδα στην Βούλα και το Καβούρι.  Όπου υπάρχουν συνέργειες  συνεργαζόμεθα  οικογενειακές  εταιρείες κυρίως σε αγορές προμηθειών λιπαντικών και άλλων.

Εμπνευστής της όλης προσπάθειας ήταν η μητέρα μου Αθηνά, ουσιαστικά  ίδρυσε την οικογενειακή επιχείρηση την Thenamaris.  Αν και είμασταν  παιδιά πριν 50 χρόνια , η μητέρα μου μας άφησε την πρωτοβουλία, δεν μας επισκίασε, κάναμε τα λάθη μας, κ έτσι μάθαμε την δουλειά πολύ νέοι. Συμπαραστάτης μου εμψυχωτής και  αντιπρόεδρος είναι η σύζυγός μου Μαρίνα, οι δυο θυγατέρες μου έχουν ακολουθήσει άλλες επιτυχείς καριέρες  αλλά είναι κοντά  και στηρίζουν την οικογενειακή επιχείρηση

 

Τι είναι επιχείρηση?

Επιχείρηση είναι τα στελέχη, η επιτυχία μιας εμπορικής επιχείρησης  είναι  τα ικανά έντιμα αφοσιωμένα στελέχη κατ επέκταση το συντριπτικό πλεονέκτημα των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων  που ανταγωνίζονται σε διεθνές επίπεδο  είμαστε οι Έλληνες.  Την περασμένη εβδομάδα ήμουν στο Καστελόριζο,  έβλεπα αυτό το βραχώδες νησί με το απάνεμο λιμανάκι απομονωμένο  δίπλα στις τουρκικές ακτές  οπου στην αρχή  του περασμένου αιώνα ευημερούσαν περίπου 12.000  Έλληνες, γιατί δεν ζούσε στο νησί  ούτε ένας Τούρκος?

Γιατί οι Έλληνες  ειδικεύονται στην ναυτιλία οι Καστελοριζιοί  ως ναυτικός λαός είχαν ιστιοφόρα και εμπορικά πλοία και  δραστηροποιούνταν στο εμπόριο με τη Μικρά  Ασία στην απέναντι ακτή οι Τούρκοι  καλλιεργούσαν τα χωράφια τους . Οι Καστελοριζιοί αργότερα μετόκισαν στην  Αίγυπτο όπου  βοήθησαν στη διάνυξη της Διώρυγας του  Σουέζ και τώρα  πλέον στην Αυστραλία η παροικία τους ακμάζει και ευημερεί.

Συμπερασματικά το συγκριτικό πλεονέκτημα  των  ελληνικών ναυτιλιακών  επιχειρήσεων είναι  το DNA των  Ελλήνων. Τα στελέχη μας διακρίνονται για την ευστροφία τους  την ευελιξία τους  και το φιλότιμό τους,  ελληνική λέξη  δεν απαντάται σε άλλες  γλώσσες.

Οι ελληνικές ναυτιλιακές  επιχειρήσεις  έχουν σαν κορμό την οικογένεια είναι προσωπαγείς,  ακόμα και στις εισηγμένες στα ξένα χρηματιστήρια εταιρείες με ελληνική διεύθυνση ο εφοπλιστής διατηρεί τον έλεγχο.  Ο  διευθύνων διατηρεί  προσωπική επαφή με τα  στελέχη της επιχείρησης. Το προσωπικό  ενδιαφέρον και η στενή σχέση  συντελεί ώστε να αξιολογούνται  και να αμοίβονται δίκαια τα στελέχη της επιχείρησης. Σε κάποιες  εταιρείες  τα στελέχη  έχουν τη δυνατότητα  να επενδύουν και στα πλοία. Δεν υπάρχει  διαχωρισμός ιδιοκτησίας  και διοίκησης της εταιρείας   όπως σε αλλαδαπές χρηματηστηριακές  εταιρείες.  Ασφαλώς  ο εφοπλιστής βασίζεται σε ικανά  στελέχη του για τις  σημαντικές  αποφάσεις του κυρίως σε επενδύσεις σε πλοία και τις ναυλώσεις  σε επενδυτικές αποφάσεις πρέπει να  λαμβάνονται υπ όψιν  οι έγκυρες μελέτες προοπτικής ναυλαγορών  και οι γεωπολιτικές εξελίξεις.

Σημαντικός παράγων επιτυχίας στις  επενδύσεις   είναι  ο χρόνος, το time της επένδυσης  η ναυλαγορά διακρίνεται  από ανοδικούς και καθοδικούς κύκλους ένα αξίωμα που το λέμε και εμείς  όπως οι  Εβραίοι αγόραζε φθηνά και πούλα ακριβά, αυτό είναι  ένα ακόμα πλεονέκτημα το σωστό timing των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

Επενδύουν, ναυπηγούν αγοράζουν πλοία όταν οι ναυλαγορές είναι σε χαμηλά επίπεδα,

Ωστόσο υπάρχουν οι απρόβλεπτες διεθνείς εξελίξεις που επηρεάζουν σχετικά πρόσφατα  την διεθνή οικονομία.

Η πανδημία του 2020 καταράκωσε προσωρινά την ναυλαγορά  των δεξαμενοπλοίων  και των φορτηγών, αντίθετα  είχε σαν συνέπεια μεγάλη αύξηση  των ναύλων και τιμών των πλοίων containers  λόγω της αύξησης  σε ζήτηση οικιακών και ηλεκτρικών ειδών παγκοσμίως.

Άλλη απρόβλεπτη εξέλιξη η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία είχε σαν συνέπεια τη μεγάλη  αύξηση των ναύλων των δεξαμενοπλοίων  λόγω μεγένθυσης των αποστάσεων  μεταφορών αργού πετρελαίου και διυλυσμένων  προϊόντων . Η Ευρώπη εισάγει πλέον αργό πετρελαιο από τις Ηνωμένες  Πολιτείες και πετρέλαιο Diesel  από τις Ινδίες  και την Κίνα αντί της γειτονικής Ρωσίας.

Η Ρωσία πάλι  εξάγει το αργό πετρέλαιο μαζούτ  σε  Κίνα και οι Ινδίες  το diesel σε Βραζιλία  Τουρκία και άλλες.

Οι αποστάσεις που διανύουν τα πλοία για το ίδιο μεταφορικό έργο έχουν διπλασιαστεί , με συνέπεια βέβαια  υπερδιπλασιασμό και των ναύλων.

Τέλος τα  υγραεριφόρα  που οι  Έλληνες ελέγχουν το 30%, ωφελήθηκαν από το κλείσιμο των Ρωσικών αγωγών,η Γερμανία ειδικά υγραεριοφόρα  για τους τερματικούς σταθμούς.

Εδώ φαίνεται και το συγκριτικό  πλεονέκτημα των Ελλήνων αν   ένα    το μεγάλο μέρος των Ρωσικών  εξαγωγών πετρελαίου  αλλά και εξαγωγών δημητριακών  από την Ουκρανία.

Εμείς σαν εταιρεία  στην  τον περσινό χειμώνα φορτώναμε   από την Αγία Πετρούπολη προϊόντα  πετρελαίου με πλοία μη ενισχυμένα για πάγο και από την  Ουκρανία δημητριακά και τα δυο  ταξίδια έχουν κίνδυνο ρίσκο. Η Αγία  Πετρούπολη  τον χειμώνα  έχει κίνδυνο  γιατί έχει παχύ στρώμα πάγου  όσον αφορά την Ουκρανία έχει πάντα κάποιο ρίσκο παρά τις συμφωνίες των εμπλεκομένων,   βλέπουμε εκατέρωθεν ιπτάμενα Drones.

Αυτά τα ρίσκα παίρνουμε  εμείς η πλειονότητα των  εφοπλιστών, λόγω μιας  έφεσης που έχουμε στη ναυτική περιπέτεια.

Ας αναλογιστούμε τους προγόνους μας Σπετσιώτες  Υδραίους και Ψαριανούς απεκόμισαν υπερκέρδη μεταφέροντας σιτηρά  στην αποκλεισμένη από τους  Άγγλους Γαλλία  το 1870.

Η ευελιξία των  Ελλήνων  να εκμεταλεύονται ειδικές συνθήκες  στην  ναυλαγορά και να παίρνεις ρίσκα είναι χαρηκτηριστικό της Ελληνικής ναυτιλίας.

Τέλος θα παρομοιάσω τον Έλληνα εφοπλιστή με  τον καπετάνιο στη γέφυρα του πλοίου : ο εφοπλιστής πρέπει να έχει συνεχή παρουσία στην επιχείρηση, όπως ο πλοίαρχος στη γέφυρα  και ο στρατηγός  στο πεδίο της μάχης. Όπως ο πλοίαρχος λαμβάνει υπ΄όψιν τις  υποδείξεις των αξιωματικών του, αλλά τελικά ο ίδιος παίρνει τις κρίσιμες αποφάσεις  παρομοίως και ο εφοπλιστής συμβουλεύεται τα ικανά στελέχη του,  αλλά οι τελικές αποφάσεις είναι δικές του. ΄Όπως ο πλοίαρχος  προβλέπει στη γέφυρα την επιδείνωση  των συνθηκών που επηρεάζουν τη ναυσιπλοΐα έτσι και ο εφοπλιστής πρέπει να προβλέπει τις οικονομικές εξελίξεις  που θα επηρεάσουν   την πορεία της επιχείρησης. Ο εφοπλιστής  πρέπει να έχει διαρκή παρουσία στο γραφείο του. Πιστεύω  πως ο καλύτερος τρόπος διοίκησης είναι η παραδειγματική  συμπεριφορά, το παράδειγμα.

Ευχαριστώ το Πανεπιστήμιο Πειραιά για την  ύψιστη  τιμή η διάκριση για τον ομιλούντα  να είμαι Επίτιμος Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Πειραιά.

 

Στη φωτογραφία από αρ. Μιχαήλ Σφακιανάκης Πρύτανης ΠΑΠΕΙ, Αθανάσιος Μαρτίνος,  Άγγελος Παντουβάκης Κοσμήτορας Σχολής Ναυτιλίας και Βιομηχανίας.

 

Τελετή αναγόρευσης σε Επίτιμο Διδάκτορα

του Αθανασίου Γ. Μαρτίνου

 

Την Πέμπτη 4 Μαΐου 2023 και ώρα 16:30, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το Πανεπιστήμιο  Πειραιώς, διοργάνωσε την τελετή αναγόρευσης του Αθανασίου Γ. Μαρτίνου σε Επίτιμο Διδάκτορα του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών της Σχολής Ναυτιλίας και Βιομηχανίας.

Η τελετή ξεκίνησε με την προσφώνηση από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Καθηγητή Μιχαήλ Σφακιανάκη και τον Κοσμήτορα της Σχολής Ναυτιλίας και Βιομηχανίας, Καθηγητή Άγγελο Παντουβάκη και ακολούθησε η παρουσίαση του έργου του τιμωμένου (Laudatio) από τον Πρόεδρο του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών Καθηγητή Γιάννη Θεοτοκά.

Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Καθηγητής Μιχαήλ Σφακιανάκης στην εναρκτήρια ομιλία του ανέφερε ότι το Πανεπιστήμιο Πειραιώς τιμά μια ηγετική μορφή της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και έναν άνθρωπο πρότυπο. Ο τίτλος του επίτιμου διδάκτορα που απονέμεται στον Θανάση Μαρτίνο συνοψίζει την συνολική προσφορά του στην οικονομία, την επιχειρηματικότητα αλλά και την σημαντική κοινωνική προσφορά του μέσω της υποστήριξης δομών και τη συνεχόμενη και ουσιαστική συνδρομή  στην  παιδεία, τις επιστήμες και τον πολιτισμό.  Ο Θανάσης Μαρτίνος είναι ο Έλληνας, που δήλωσε παρόντας, στις ώρες της μεγάλης ανάγκης καθώς η χώρα ζούσε μια υπερδεκαετή κρίση  επιχειρηματικότητας και αξιών, μια κρίση προτύπων. Προέτρεψε δε τους φοιτητές να εμπνευστούν και να αντλήσουν μαθήματα ζωής, ώστε να χαράξουν τη δική τους πορεία, αφήνοντας το στίγμα τους στις επόμενες γενιές.

Ο Κοσμήτορας της Σχολής Ναυτιλίας και Βιομηχανίας, Καθηγητής Άγγελος Παντουβάκης στην προσφώνησή του εξήρε την μετριοπάθεια και τη σεμνότητα του τιμώμενου, που υπηρέτησε άριστα τις καταβολές του, την κουλτούρα του, την οικογένειά του και τον τόπο του. Σεμνό υπηρέτη και λειτουργό της αξίας του μέτρου, που αναδεικνύει με σεβασμό τους ανθρώπους,  τις αξίες τους και τις ιδιαιτερότητές τους, ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί με αγάπη προς όφελος του κοινού καλού.

Ο  Πρόεδρος του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών Καθηγητής Γιάννης Θεοτοκάς παρουσίασε το έργο (Laudatio) του Αθανασίου Μαρτίνου,

διακεκριμένου εφοπλιστή που έχει συμβάλει με την επιχειρηματική δράση του στην ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά και προσωπικότητας με σημαντική κοινωνική δράση και προσφορά στην ανάπτυξη της χώρας και σε τομείς όπως η παιδεία, η υγεία, η έρευνα και ο πολιτισμός.

Η τελετή αναγόρευσης ολοκληρώθηκε με την ομιλία του Αθανασίου  Μαρτίνου, ο οποίος αφού ευχαρίστησε το Πανεπιστήμιο και το Τμήμα για την τιμή, που του επιφύλαξαν παρατήρησε ότι το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελληνικής ναυτιλίας είναι το ίδιο το DNA των Ελλήνων. Η ευστροφία η ευελιξία και το φιλότιμο, η στρατηγική διαχείριση των κρίσιμων αποφάσεων, η συνεχής τους παρουσία και η διοίκηση δια του παραδείγματος μετατρέπει τη μικρή σε μέγεθος Ελλάδα σε μεγάλη ναυτιλιακή δύναμη. Η μόρφωση στελεχών, που το Πανεπιστήμιο Πειραιώς έχει αναλάβει με τόση επιτυχία τα τελευταία πενήντα χρόνια, συμβάλει σημαντικά καθώς οι απόφοιτοι του διαπρέπουν σε εταιρίες ανά τον κόσμο.

Στην τελετή παρευρέθηκαν ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Παναγιώτης Πικραμμένος, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ελευθέριος Οικονόμου, ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης για θέματα Διεθνούς Συνεργασίας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Γεώργιος Κώτσηρας, η Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μαρία Μιχαηλίδου η πρόεδρος του Ναυτικού Μουσείου της Ελλάδος κ.Αναστασία Αναγνωστοπούλου-Παλούμπη, η Εντεταλμένη Σύμβουλος Πολιτισμού Δήμου Πειραιά κ.Ειρήνη Νταϊφά, ο Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ε. Ν., Ιδρυτής -Διευθύνων Σύμβουλος XRTC Business Consultants. κ. Γιώργος Ξηραδάκης, ο Νικόλαος Τσαβλίρης ceo of Tsavliris Salvage International Ltd.

και πλήθος βουλευτών και υψηλόβαθμων στελεχών της Κεντρικής Διοίκησης.

Με την παρουσία τους μας τίμησαν οι Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. κ. Σεραφείμ, Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. κ. Ευστάθιος,  Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης κ. κ Αντώνιος.

Παρόντες, η Πρόεδρος της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων Ανδρονίκη Θεοτοκάτου, ο Αντιπρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου Κωνσταντίνος Κωστόπουλος, η Αντιπρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου Ευαγγελία-Ελισάβετ Κουλουμπίνη, ο Υποναύαρχος Ιωάννης Πάττας ΠΝ ως εκπρόσωπος του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, ο ταξίαρχος Νικόλαος Χολέβας  ως εκπρόσωπος του Αρχηγού ΓΕΣ και ο Σμήναρχος Αλέξανδρος Τσουκαλάς ως εκπρόσωπος του Αρχηγού ΓΕΑ, ο Αρχηγός του Λιμενικού Αντιναύαρχος Γεώργιος Αλεξανδράκης και ο Διοικητής της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων Υποναύαρχος Χρήστος Σασιάκος ΠΝ.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης και ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Πειραιά  Δημήτρης Καρύδης, η Αντιδήμαρχος κ.Αλιγιζάκη.

Ο Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών Σπυρίδων Κίντζιος.

Τον τομέα της Ελληνικής Ναυτιλίας εκπροσώπησαν η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, πλήθος πλοιοκτητών και εκπροσώπων των Συλλογικών τους οργάνων και διακεκριμένων στελεχών εταιριών και φορέων.

Την εκδήλωση κάλυψε δημοσιογραφικά το ιστολόγιο του Πειραιά Piraeus365.gr

από αρ. Κώστας Κόντες Διευθύνων της V.Ships, Αναστασία Αναγνωστοπούλου-Παλούμπη, Γιώργος Ξηραδάκης

 

Από αρ. ο Νικόλαος Τσαβλίρης (Tsavliris Salvage)  με τον κ.Θανάση Μαρτίνο

 

από αρ. Κλαίρη Παπά(Piraeus365.gr) Θανάσης Μαρτίνος, Μαρίνα Μαρτίνου, Γιάννης Θεοτοκάς, Αντώνης Τσιμπλάκης (Ναυτεμπορική).

Related Articles

Α. Μπουλντούμης: “Για μας η προσφορά στον συνάνθρωπο, δεν είναι ευκαιριακή επιλογή, αλλά συνειδητή πράξη”

­”Για μας η προσφορά στον συνάνθρωπο, δεν είναι ευκαιριακή επιλογή, αλλά συνειδητή...

Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρος ΕΕΕ: «Ως ελληνικός εφοπλισμός συμβάλλουμε με έργα που θα προσφέρουν ακόμα καλύτερες υποδομές και υπηρεσίες

Εκδήλωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης...

Το νέο Μανιφέστο για το ευρωπαϊκό εμπόριο της περιόδου 2024-2029

Το νέο Μανιφέστο για το ευρωπαϊκό εμπόριο της περιόδου 2024-2029   Το Εμπορικό...

ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ-Ανακοίνωση

ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ/ANNOUNCEMENT Ενημερώνουμε τους επισκέπτες πως την Τετάρτη 24/4...