Της Γεωργίας Ερμίδη
«Σε καμία περίπτωση δεν πετάς άνθρωπο στην θάλασσα όταν μπαίνει στο πλοίο ακόμα και αν είναι δραπέτης» λέει ο πλοίαρχος Σιδέρης Μαμίδης για τον θάνατο του 36χρονου χθες το βράδυ στο λιμάνι του Πειραιά.
Επισημαίνει επίσης τις παραλείψεις του πληρώματος μετά το συμβάν αφού δεν κίνησαν τις προβλεπόμενες διαδικασίες για την διάσωση ανθρώπου που έπεσε στην θάλασσα.
Αναφέρει ο κ. Σιδέρης Μαμίδης “Θλίβομαι βαθύτατα. Η εξουσία και οι τύποι δεν πρέπει να διαστρεφουν την κρίση και την ανθρωπιά. Αν υπάρχουν ηθικές αξίες, αλληλεγγύης και ανθρωπιάς, στην θάλασσα πρέπει να γιγαντώνονται.
Ο ρόλος του Ακτοπλοου, πλοιοκτήτη, πλοιάρχου, πληρωμάτων είναι ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ σε επιβάτες, μεταφορείς, αναξιοπαθούντες ,αρρώστους κλπ.
Αφήστε την σκληρότητα για το περιβάλλον σας. Όχι στο πλοίο.
Το τεράστιο λάθος που πρέπει να σταματήσει πλέον είναι το πλοίο να μην λύνει κάβους μέχρι να κλείσει ο καταπέλτης, ή να φθάσει σε ασφαλές ύψος….
Ιταλία Ισπανία Γαλλία πχ Δεν αποπλέει χωρίς ο καταπέλτης να είναι κλειστός υδατοστεγης κι ασφαλισμένος.
Η μόνη περίπτωση που μπορεί να επιτρέπεται αυτό ,είναι μόνο σε περιπτώσεις Ανωτέρας βίας.
Σαν Πλοίαρχος επιβατηγών πλοίων εκτός από την λύπη μου για τον χαμό του συνανθρώπου, ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΒΑΘΥΤΑΤΑ
ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΙΤΙΑ ακόμα και αν είναι δραπέτης και τον κυνηγά η Αστυνομία ΔΕΝ ΣΠΡΩΧΝΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ
Αρκετές φορές εφ όσον μπορούσα , διέκοπταν την διαδικασία απόπλου και έπαιρνα τον αργοπορημένο επιβάτη.
Πάντοτε οι οδηγίες μου ήταν,ΤΡΑΒΗΞΤΕ ΤΟΝ ΜΕΣΑ ,ΑΝ ΠΑΤΗΣΕΙ ΚΑΤΑΠΕΛΤΗ.
ΜΗΝ ΤΟΝ ΑΦΗΣΕΤΕ ΝΑ ΠΗΔΗΞΕΙ ΕΞΩ (Η αντίθετη πλευρά ,αν κάποιος έμενε μέσα )
Βέβαια την ευθύνη απόλυτα την έχουν τα πρόσωπα που ευρίσκονταν στον καταπέλτη,οι οποίοι προφανώς τον έσπρωξαν ,ίσως για την ασφάλεια του ,όμως έφεραν αυτό το τραγικό ντροπιαστικό αποτέλεσμα.
Εσείς τα νέα πληρώματα(όχι όλοι) μάθετε ότι ,τον τελευταίας στιγμής αφρονα και πιθανότατα απελπισμένο επιβάτη ,για ανθρωπιστικούς λόγους, πάντοτε τον διευκολύνεις να μπει στο πλοίο.
Ακόμα και αν δεν έχει εισιτήριο, υπάρχει διαδικασία έκδοσης εν πλω και προσθήκης στη λίστα επιβατών.
Δεν είμαστε Γκιουλέκας οι ναυτικοί.
Ούτε τύραννοι των επιβατών.
Ας μην ξεχνάμε ότι είμαστε άνθρωποι.
Θα ήθελα να δω αν στις διαδικασίες απόπλου του ΙSM προβλέπονται παρόμοια φαινόμενα από τον DPA της Εταιρείας.
Αν όχι ,παράλειψη μεγάλη που πρέπει να καλυφθεί με διορθωτικές ενέργειες,Εταιρείας Πλοίου.
Όμως το κακό έγινε κι ο άνθρωπος δεν γυρίζει πίσω.
Σε πλοίο που έχει ήδη κινήσει δεν απωθεις και σίγουρα ενημερώνεις τον Πλοίαρχο να διακόψει την διαδικασία απόπλου.
Έχουμε διαδικασία ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ
Που το σωσίβιο;;;που η προετοιμασία Fast Rescue boat;;που η έναρξη διαδικασίας περισυλλογής κ.α;;
Που έμειναν όλα αυτά ;;Στις αναγραφόμενες διαδικασίες επειγουσων καταστάσεων των σελίδων του ΣΑΔ;;;
Συνήθως δεν επικρίνω, καταστάσεις καθημερινότητας όμως αυτή η συνεχιζόμενη για πολλοστή φορά ,χρόνια ολόκληρα ,είναι επώδυνη.
Δεν απόπλους με ανοικτό καταπέλτη.
Είπαμε .Κλείσιμο ο καταπέλτης και μετά
Μολα Όλα.
Καθυστέρηση λίγο περισσότερο;;;Σίγουρα .
Σε πέντε λιμάνια ×3λεπτα =15 λεπτά το δρομολόγιο.
Όμως, περισσότερη ασφάλεια και όχι άδικα ατυχήματα”.
ΕΔΕ για τις ενέργειες του κεντρικού λιμεναρχείου Πειραιά για το θανατηφόρο περιστατικό – Στον εισαγγελέα 4 μέλη του πληρώματος του Blue Horizon
Την διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης για τις ενέργειες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά που αφορά την διαχείριση του τραγικού περιστατικού χθες βράδυ στο λιμάνι του Πειραιά όπου ο 36χρονος βρήκε τραγικό θάνατο διέταξε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Δήλωσε σχετικά “Διέταξα την διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης για τις ενέργειες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά ως προς την διαχείριση του τραγικού περιστατικού”.
Ερωτηματικά για το λιμενικό αν επιτηρούσε την αναχώρηση του πλοίου ως όφειλε και που θα μπορούσε να παρέμβη στο συμβάν αλλά και για το αν ο καταπέλτης θα έπρεπε να είναι ανοιχτός κατά την εκκίνηση της μηχανής του πλοίου εφόσον κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται.
Πηγές από το λιμενικό σώμα σε ερώτηση αν υπήρχε κάποιος λιμενικός στο σημείο που σημειώθηκε το τραγικό συμβάν, καθώς δεν φαίνεται στα σχετικά βίντεο, ανέφεραν ότι υπήρχε στέλεχος του λιμενικού που έκανε μέτρα τάξης αλλά όχι μπροστά στον καταπέλτη του συγκεκριμένου πλοίου καθώς είχε ολοκληρωθεί η φόρτωση των επιβατών και των οχημάτων.
Στην εισαγγελία Πειραιά με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από κοινού, οδηγήθηκαν τα τέσσερα μέλη του πληρώματος του πλοίου Blue Horizon.
Ο 36χρονος περισυνελέγη νεκρός από την θαλάσσια περιοχή, ενώ το πλοίο αναχώρησε και επέστρεψε μετά από εισαγγελική εντολή προκειμένου να δοθούν καταθέσεις από επιβάτες και πλήρωμα.
Η ανακοίνωση της εταιρείας
Η Διοίκηση της Attica Group σε ανακοίνωση της δηλώνει συγκλονισμένη από το τραγικό περιστατικό που έλαβε χώρα στο λιμάνι του Πειραιά και δηλώνει ότι συνεργάζεται με κάθε αρμόδια Αρχή για την πλήρη διαλεύκανση του συμβάντος.
Ο πλοίαρχος Σιδέρης Μαμίδης επίσης μας ανέφερε ενα σχόλιο που του έγραψε κάποιος:
Το σχόλιο είναι από επιβάτη που επιθυμεί δημοσίευση ανώνυμη:
«Καλημέρα καπτα Σιδέρη…. Έχουμε πάθει όλοι σοκ μαυτο που έγινε…. Θυμήθηκα πόσες φορές παλιά, ή από Σύρο η από Πειραιά, πηδηξαμε πάνω στον καταπέλτη γιατί δεν προλαβαιναμε, σε πολλά πλοία και στα Ναϊάς και στου Αγουδημου κτλ, με το πλήρωμα να βοηθάει…Ιδιαίτερα μια φορά που ανεβάζετε τον καταπέλτη στο Ναϊάς και έτρεχε η μάνα μου στον Πειραιά με το γατί στο καλαθάκι και κάνατε κρατει και μπήκε γιατι φώναζε από μακριά (δεν ξέρατε ότι είναι η μαμά φυσικά) και μετά ήρθε και σας βρηκε.. Τι να πω, θεός σχωρεστον τον καημένο τον άνθρωπο».