Απεβίωσε ο καπτ. Ευάγγελος Κούζηλος επί σειρά ετών “ψυχή” και καπετάνιος του πλωτού Μουσείου “HELLAS LIBERTY”.
Συλλυπητήριο μήνυμα από τον καπτ. Γιώργο Ξηραδάκη:
Έφυγε ένας ιδιαίτερος φίλος, μια τεράστια προσωπικότητα της Ελληνικής Ναυτιλίας. Ανιδιοτελής άνθρωπος γέμισε την ζωή του με θάλασσα και με τις αξίες της. Δίπλα στον Τεράστιο Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο έδρεψε δάφνες γιγαντώνοντας την εταιρία Εταιρεία Costamare μαζί με πολλούς άλλους ικανούς συναδέλφους. Έγινε Πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ και ακολούθησε τον Καπετάν Βασίλη στην τεράστια προσφορά του να συντηρήσει το παλαιό σκαρί που μετονομάστηκε σε Πλωτό Μουσείο Ελλάς Λίμπερτυ. Έμεινε Χρόνια πολλά εκεί, έδωσε βήμα σε όλη την ναυτιλία και πρόσφερε όσο άντεχαν οι δυνάμεις του. Δημιούργησε φίλους και συνεχιστές όσο λίγοι. Ο Μιχάλης ο γιος του άξιος συνεχιστής μα και όλοι εμείς που σεβάστηκαν την δύναμη της Ναυτοσύνης του. Αγαπημένε μου Καπετάν Βαγγέλη καλό ταξίδι να έχεις. Θα βρεις πολλούς άξιους εκεί που πας στα ήρεμα και τα γαλάζια.
Αιώνια σου ή Μνήμη φίλε!
Από αρ.ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης, κ. Ευάγγελος Κούζηλος
Τα πλοία Liberties
2.720 πλοία Liberties ναυπηγήθηκαν κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Από τα πλοία αυτά, τα 100 πουλήθηκαν σε Έλληνες πλοιοκτήτες μετά τη λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και αποτέλεσαν τον πυλώνα πάνω στον οποίο αναπτύχθηκε η ελληνική εμπορική ναυτιλία και κατάφερε ναφτάσει στο σημείο που βρίσκεται σήμερα, στην πρώτη θέση παγκοσμίως.
Μετά τη λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, η Ελλάδα ήταν ολοκληρωτικά κατεστραμμένη. Το 85% του στόλου των Ελλήνων (πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, επιβατηγά πλοία) είχαν χαθεί στα νερά των θαλασσών.
Το 1948, εκατό από τα πλοία τύπου Liberty που είχαν περισσέψει παραχωρήθηκαν σε Έλληνες πλοιοκτήτες Ο κάθε πλοιοκτήτης έδωσε τότε το 25% της αξίας του πλοίου και το υπόλοιπο θα το έδινε σε δόσεις. Την εγγύηση για το υπόλοιπο του χρέους ανέλαβε τότε η Ελληνική Κυβέρνηση.
Η μεγάλη ελληνική παροικία της Νέας Υόρκης έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επίτευξη της συμφωνία αυτής.
πηγή Arxipelagos