Τρίτη , 10 Σεπτέμβριος 2024
Home ΝΑΥΤΙΛΙΑ Ευάλωτα τα φορτηγά πλοία στις συνεχείς αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ευάλωτα τα φορτηγά πλοία στις συνεχείς αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο

Η αυξανόμενη κυριαρχία της σιδηροδρομικής μεταφοράς από τη Μογγολία, σε συνδυασμό με την αύξηση των ρωσικών εισαγωγών, αναδιαμορφώνει τις εμπορικές ροές και ασκεί καθοδική πίεση στις τιμές των θαλάσσιων ναύλων

 

Η αγορά σιδηρομεταλλεύματος κινείται σε ένα πολύπλοκο τοπίο, με σημαντικούς παράγοντες να επικρατούν, όπως η εξασθένηση της αύξησης της κινεζικής ζήτησης και η μεταβολή της δυναμικής της προσφοράς που επηρεάζουν τις τιμές.

«Η αυξανόμενη κυριαρχία της σιδηροδρομικής μεταφοράς από τη Μογγολία, σε συνδυασμό με την αύξηση των ρωσικών εισαγωγών, αναδιαμορφώνει τις εμπορικές ροές και ασκεί καθοδική πίεση στις τιμές των θαλάσσιων ναύλων. Το τμήμα Capesize, που παραδοσιακά εξαρτάται από τα φορτία μεγάλων αποστάσεων της Αυστραλίας, είναι ιδιαίτερα ευάλωτο σε αυτές τις αλλαγές» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Επιπλέον, η περίπλοκη αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφόρων ποιοτήτων σιδηρομεταλλεύματος, που επηρεάζεται από παράγοντες όπως η περιεκτικότητα σε πυρίτιο και η αποδοτικότητα του κόστους, προσθέτει πολυπλοκότητα στην αγορά. Καθώς οι χαλυβουργίες βελτιστοποιούν το μείγμα των πρώτων υλών τους, η ζήτηση για συγκεκριμένες ποιότητες είναι πιθανό να αυξομειωθεί, επηρεάζοντας την τιμολόγηση και τα εμπορικά πρότυπα. Ενώ οι βραχυπρόθεσμοι παράγοντες μπορεί να προσφέρουν κάποια ανάσα, οι μακροπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν θολές λόγω της αποδυνάμωσης των θεμελιωδών μεγεθών της ζήτησης και της εξελισσόμενης δυναμικής της προσφοράς.»

Εκτός από το εμπόριο σιδήρου, το αναπτυσσόμενο εμπόριο άνθρακα μεταξύ Κίνας, Μογγολίας και Ρωσίας είναι έτοιμο να αναδιαμορφώσει το τοπίο της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου.

«Η ταχεία επέκταση της παραγωγής άνθρακα της Μογγολίας, σε συνδυασμό με σημαντικές επενδύσεις σε σιδηροδρομικές υποδομές, εκτρέπει σημαντικό όγκο άνθρακα από τη θαλάσσια μεταφορά» επισημαίνουν οι αναλυτές:

«Η τάση αυτή επιδεινώνεται από τις αυξανόμενες εισαγωγές ρωσικού άνθρακα από τη χώρα, οι οποίες, λόγω των μικρότερων αποστάσεων μεταφοράς, θα μειώσουν περαιτέρω τη ζήτηση για πλοία Capesize. Με ένα σημαντικό μέρος του εμπορίου άνθρακα της Αυστραλίας, που παραδοσιακά αποτελούσε ακρογωνιαίο λίθο του τομέα Capesize, να ανακατευθύνεται, ο τομέας αντιμετωπίζει δύσκολες προοπτικές.

Αν και η πλήρης έκταση αυτής της μετατόπισης μένει να φανεί, είναι σαφές ότι ο κλάδος του ξηρού χύδην φορτίου πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτή τη νέα πραγματικότητα και να διερευνήσει εναλλακτικές εμπορικές διαδρομές και τύπους φορτίου για να μετριάσει τον αντίκτυπο».

Πηγή Newmoney.gr

άρθρο του Μηνά Τσαμόπουλου

Related Articles

CARREL SA: Sustainability at sea: embracing Slow Steaming for a greener future

Slow steaming is becoming an increasingly popular practice in the maritime industry...

Χρήστος Στυλιανίδης: “Το Λιμενικό είναι γεμάτο από ήρωες της καθημερινότητας”!

Η εκ βαθέων ομιλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατά την...

Draghi report recognises global leadership of European shipping and the need to remain internationally competitive

Draghi report recognises global leadership of European shipping and the need to...