Πέμπτη , 28 Μάρτιος 2024
Home ΕΛΛΑΔΑ Πειραιάς για όλους: Η Ιερά Σύνοδος παγώνει το project στο Σχιστό
ΕΛΛΑΔΑ

Πειραιάς για όλους: Η Ιερά Σύνοδος παγώνει το project στο Σχιστό

Φαίνεται να παγώνει από την πλευρά της Εκκλησίας η πολυδιαφημισμένη επένδυση «Green Σχιστό», καθώς -όπως κατά αποκλειστικότητα δημοσίευσε στις 16.02.2023 το orthodoxia.info- η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αρνήθηκε να υπογράψει το πρωτόκολλο συνεργασίας με το ΤΑΙΠΕΔ και επέστρεψε τον φάκελο στην Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών για καλύτερη προετοιμασία. Την πληροφορία επιβεβαίωσε την επόμενη μέρα ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος σε συνέντευξή του στο EPTNEWS και στον δημοσιογράφο Κώστα Λασκαράτο, προσθέτοντας ότι η επένδυση εξυπηρετούσε ουσιαστικά τις ανάγκες της κινεζικής Cosco. «Είναι τα 3.000 σήμερα στρέμματα και έρχεται η Cosco και οι άλλοι και λένε δώστε και είπαμε όχι. Θα καθίσουμε με έναν τρόπο σύγχρονο να τα αξιοποιήσουμε σε συνεργασία Εκκλησίας και κράτους. Και αυτό είναι κάτι που το επαναλαμβάνω. Μόνη της δεν μπορεί να το κάνει η Εκκλησία, ούτε με ιδιώτες. Η Εκκλησία μπορεί να συνεργαστεί τίμια με το κράτος και να προχωρήσει» υποστήριξε ο Αρχιεπίσκοπος. Είναι σαφές ότι η Cosco επιδιώκει να απλωθεί, καθώς ασφυκτιά στους χώρους που διαθέτει στο λιμάνι και είναι επίσης σαφές ότι αρνείται να εξυπηρετηθεί στις ειδικά χωροθετημένες  εγκαταστάσεις στο Θριάσιο. Της πέφτουν μακριά. Η ιστορία ξεκίνησε τον περασμένο Οκτώβριο. Το διαβόητο ΤΑΙΠΕΔ είδε φως και μπήκε στον χορό ζητώντας 1,7 εκατομμύρια ευρώ από την Ιερά Σύνοδο για την ωρίμανση μίας μελέτης η οποία δεν θα έπαιρνε προβιβάσιμο βαθμό ούτε στο 3ο έτος σπουδών των πολυτεχνείων μας. Το mega-project που παρουσίασε πανηγυρικά η κυβέρνηση Μητσοτάκη με βίντεο και εντυπωσιακές εικόνες από ουρανοξύστες τύπου Ντουμπάι στις κορυφές του Αιγάλεω και παρθένα δάση, εξαφάνιζε μαγικά το Νεκροταφείο Σχιστού, τη βιομηχανική ζώνη αλλά και τους κυκλοφοριακούς άξονες (τη Σχιστού-Σκαραμαγκά και τη νέα προγραμματισμένη λεωφόρο της υπόγειας ζεύξης Περάματος-Σαλαμίνας), προκειμένου να πειστούν οι ιθαγενείς και να κρυφτεί μία δυσοίωνη πρόταση. «Στα 3.000 στρέμματα της εκκλησιαστικής έκτασης σχεδιάζεται ένα υπόγειο διαμετακομιστικό κέντρο 1.086 στρεμμάτων, ένα ενεργειακό πάρκο 280 στρεμμάτων και ένα ελαφρύ βιομηχανικό πάρκο 331 στρεμμάτων. Συνολικά 1.697 στρέμματα μεταφορικών, βιομηχανικών και ενεργειακών χρήσεων» έγραφε στις αρχές Φεβρουαρίου ο Νίκος Μπελαβίλας, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους» και υποψήφιος βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στην Α’ Πειραιά, εξηγώντας το «Green Σχιστό» και απαντώντας στα παρακάτω ερωτήματα: Ερώτημα πρώτο: Χρειάζεται η Αττική ένα τόσο μεγάλο κέντρο διαμετακόμισης; H απάντηση είναι ναι. Το χρειάζεται η Cosco η οποία ασφυκτιά στο λιμάνι και στοχεύει στον διπλασιασμό της μεταφορικής της κίνησης. Το χρειάζονται ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες e-shop και άλλες, των οποίων ο όγκος μεταφορών έχει εκτοξευθεί στα ύψη τα τελευταία χρόνια. Σε αυτή την αγορά στοχεύει το έργο. Ερώτημα δεύτερο: Είναι η κατάλληλη θέση για ένα τέτοιο διαμετακομιστικό κέντρο; Το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας-Αττικής ορθά προέβλεψε από το 2014 τη χωροθέτησή του στο Θριάσιο. Είναι εκεί έτοιμο και περιμένει. Η Cosco αντιστάθηκε σθεναρά σε μία τέτοια προοπτική. Επιθυμεί επεκτάσεις πίσω από τις «μάντρες» της. Λειτουργεί μία συμπαγή, ελεγχόμενη εσωτερική πόλη μέσα στον Πειραιά και θέλει να συνεχίσει έτσι. Επιπρόσθετα το Θριάσιο απέχει σιδηροδρομικά και οδικά σχεδόν είκοσι χιλιόμετρα από τους προβλήτες του Ικονίου ενώ το Σχιστό μόλις ένα. Δεν συμφέρει όποιον διαχειρίζεται το λιμάνι και χρειάζεται εκτάσεις για να μεταφορτώνει εμπορευματοκιβώτια από πλοία σε πλοία μία μεγάλη απόσταση διαμετακόμισης. Για τις υπόλοιπες εταιρείες που διακινούν κυρίως εμπορεύματα εντός της Αττικής ή στην υπόλοιπη Ελλάδα, δεν φαίνεται να τις ενδιαφέρει. Από τη στιγμή που βρίσκονται επάνω σε οδικούς άξονες είναι το ίδιο. Ερώτημα τρίτο: Μπορεί η περιοχή να δεχθεί τέτοια χρήση; Για να μπορέσει πρέπει να αλλάξει το ΡΣΑ 2014, να τροποποιηθούν οι όροι προστασίας του όρους Αιγάλεω και να εγκριθεί στη συνέχεια ένα πολεοδομικό σχέδιο μαζί με τις απαραίτητες περιβαλλοντικές μελέτες. Το λιμάνι σχεδιάζεται δέκα χρόνια και ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εγκρίσεις. Μέσα από το έργο διέρχεται η χάραξη του άξονα της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας. Οι σχεδιαστές των μακετών είτε το αγνοούν, είτε δεν τους αφορά. Στα σχέδια τους δεν προβλέφθηκε καν αυτή η κρίσιμη αλλαγή. Και μόνον τούτη η ατέλεια αποκαλύπτει την εντυπωσιακή προχειρότητα της πρότασης. Επομένως ακόμη και αν όλα αυτά ξανασχεδιαστούν από την αρχή απαιτείται μία δεκαετία και βλέπουμε! Για τη δε εκτέλεση του έργου χρειάζεται τουλάχιστον άλλη μία δεκαετία. Αφορούν μάλλον την επόμενη γενιά. Ερώτημα τέταρτο: Θα δώσει το έργο 10.000 νέες θέσεις εργασίας, όπως δηλώθηκε στην κυβερνητική παρουσίαση; Με ειλικρίνεια και βεβαιότητα όχι. Αν τα πάντα πάνε πρίμα θα δώσει χίλιες με δύο χιλιάδες θέσεις εργασίας κάπου το 2050. Ας είμαστε σοβαροί· τέτοιες προβλέψεις δεν υπάρχουν ούτε στην οικονομία ούτε στην πραγματική ζωή. Θυμόμαστε την Cosco με τις δέκα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Έδωσε 2000-2500, όσες και του κρατικού ΟΛΠ και έχουν περάσει δεκαπέντε χρόνια πλήρους λειτουργίας. Θυμόμαστε το αστείο της προηγούμενης δεκαετίας. Εβδομήντα χιλιάδες θέσεις εργασίας στο Ελληνικό και ακόμη βλέπουμε μακέτες. Πρέπει επομένως να αναρωτηθούμε αν αξίζει να ξεκινήσει ένα τέτοιο έργο για μερικές εκατοντάδες θέσεις εργασίας που θα έρθουν μετά από δεκαετίες και να χάσουμε το Αιγάλεω ως πράσινο απόθεμα για τις επόμενες γενιές ή αν πρέπει να αναζητήσουμε άλλες λύσεις. Ύστερα από τη συνέντευξη του Αρχιεπίσκοπου Ιερώνυμου και τα όσα αποκαλυπτικά για τις ιερές μπίζνες, την Cosco και τους άλλους, ο Νίκος Μπελαβίλας σχολίασε: Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος προχώρησε σε μία γενναία κίνηση. Ανέστειλε το έργο του γιγαντιαίου logistic στο Σχιστό, δεν υπέγραψε τη συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ και ξεκαθάρισε ότι η Εκκλησία αρνήθηκε να δώσει τα 3.000 στρέμματα στο βουνό τα οποία ζήτησαν «η Cosco και άλλοι» όπως αυτολεξεί ανέφερε σε συνέντευξη του. Τα συμπεράσματα από αυτή την εξέλιξη είναι αρκετά. Το πρώτο και καλύτερο ότι ακόμη και οι πιο καλοστημένες επικοινωνιακές φούσκες κάποια στιγμή σκάνε. Το δεύτερο είναι πλέον ορατό και επικίνδυνο. H Cosco ασφυκτιά μέσα στα όρια της και επιχειρεί να επεκταθεί προς τον Πειραιά διεκδικώντας εκτάσεις που θα απλώσουν κι’ άλλο την ιδιωτική κινεζική λιμενοβιομηχανική πόλη αγνοώντας συμβάσεις παραχώρησης, ρυθμιστικά σχέδια.

 

Του Γιώργου Τσιρίδη Θυμάστε το GREEN SXISTO; Ήταν το μεγάλο έργο που θα έκανε η Εκκλησία στο Σχιστό που το εξήγγειλαν με εντυπωσιακό τρόπο ο Ιερώνυμος κι ο Μητσοτάκης με σχετική τελετή στο Σχιστό. …

Διαβάστε περισσότερα στο Pireastime.gr

https://pireastime.gr/%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC%CF%82/4672-green-sxisto-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82

Related Articles

Ο κλάδος κρουαζιέρας του MSC Group ενισχύει περαιτέρω τη δραστηριότητά του στην ελληνική αγορά

Η MSC Cruises και η Explora Journeys θα πραγματοποιήσουν περισσότερες από 400...

VANOS SA: Your safety, tactical, and adventure gear in a click way

Explore a world of high-quality products and trusted brands whose aim is...

Deepfakes: Το μέλλον της πορνογραφίας

Γράφει η Αμαλία Παπανικολάου Τα Deepfakes είναι ψηφιακά επεξεργασμένα πολυμέσα στα οποία αντικαθιστάτε...