Σάββατο , 2 Μάρτιος 2024
Home ΝΑΥΤΙΛΙΑ Ανοικτή επιστολή ΠΝΟ για την υπογραφείσα ΣΣΕ με τον ΣΕΕΝ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ανοικτή επιστολή ΠΝΟ για την υπογραφείσα ΣΣΕ με τον ΣΕΕΝ

Με ανοικτή της επιστολή που υπογράφει ο γ.γ. της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Εμμ. Τσικαλάκης η Ομοσπονδία ενημερώνει τα μέλη των ναυτεργατικών Ενώσεων για την συναφθείσα συμφωνία μεταξύ ΠΝΟ και ΣΕΕΝ για την ΣΣΕ.
Ειδικότερα στην επιστολή η ΠΝΟ αναφέρει τα ακόλουθα:
«Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με ιδιαίτερη ικανοποίηση σας ανακοινώνει ότι επετεύχθη συμφωνία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για την ανανέωση των Συλλογικών Συμβάσεων των πληρωμάτων των Μεσογειακών και Τουριστικών Επιβατικών Πλοίων καθώς και των πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων με τους πιο κάτω βασικούς όρους:
1. Διάρκεια δύο (2) έτη, ήτοι από 1-1-2023 έως 31-12-2024.
2. Αύξηση κατά 6% κατά το πρώτο έτος (ήτοι από 1-1-2023 έως 31-12-2023), και αύξηση κατά 5% κατά το δεύτερο έτος (ήτοι από 1-1-2024 έως 31-12-2024), στους βασικούς μισθούς ενέργειας που προβλέπονται από την προηγούμενη ΣΣΕ 2242.5-1.10/8368/2022 (ΦΕΚ 620 Β΄14.2.2022) και στα προβλεπόμενα πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.
3. Δημιουργία μεικτής επιτροπής από μέλη της ΠΝΟ και του ΣΕΕΝ για τη συζήτηση επί κλαδικών αιτημάτων όπως αυτά αναφέρονται στην από 26.10.2022 γνωστοποίηση αιτημάτων της ΠΝO προς τον ΣΕΕΝ.
4. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι όροι της προηγούμενης ΣΣΕ.
Για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα είχε προηγηθεί για πρώτη φορά η έγκαιρη αποστολή και πριν από την λήξη των ΣΣΕ 2022, εξωδίκων με όλα τα αιτήματα μας προς τις εργοδοτικές οργανώσεις για όλες τις κατηγορίες πλοίων, μετά από ομόφωνη απόφαση των μελών της Διοίκησης, τόσο ως προς το ποσοστό αύξησης (12%) όσο και για τα λοιπά αιτήματα του κλάδου.
Πρώτη συνάντηση μας με τον ΣΕΕΝ έγινε στις 21.12.2022, όπου δυστυχώς διαπιστώθηκε διαφωνία τόσο ως προς το ποσοστό αύξησης όσο και προς τα λοιπά αιτήματα.
Η αρνητική αυτή στάση συνεχίστηκε και το επόμενο διάστημα, με αποτέλεσμα, με ομόφωνη και πάλι απόφαση της Διοίκησης, την πραγματοποίηση της 48ωρης προειδοποιητικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στις 8 και 9-2-2023, με βασικά και κύρια αιτήματα αφ’ ενός την ανανέωση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και αφετέρου την επίλυση των οξυμένων προβλημάτων σχετικά με τις οργανικές συνθέσεις και προστασία των ανέργων ναυτικών, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει την απεμπόληση των λοιπόν αιτημάτων μας.
Η πιο πάνω 48ωρη απεργία μας ήταν απλά προειδοποιητική και σηματοδοτούσε την έναρξη νέων αγώνων, πράγμα που εξανάγκασε την εργοδοτική πλευρά να αναθεωρήσει την αρνητική στάση της.
Έτσι, στις 6 Μαρτίου 2023 αντιπρότεινε στην Ομοσπονδία μας δύο νέες προτάσεις:
Α. Προκειμένου για σύναψη ΣΣΕ διάρκειας δύο ετών, ήτοι από 1.1.2023 έως 31.12.2023 έως 31.12.2024, ο ΣΕΕΝ πρότεινε αύξηση κατά 6% κατά το πρώτο έτος (ήτοι από 1.1.12023 έως 31.12.2023) και αύξηση κατά 5% κατά το δεύτερο έτος (ήτοι από 1.1.12024 έως 31.12.2024), στους βασικούς μισθούς ενέργειας που προβλέπονται από τις προηγούμενες ΣΣΕ και στα προβλεπόμενα από τις ΣΣΕ πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.
Εναλλακτικά,
Β. Προκειμένου για σύναψη ΣΣΕ μονοετούς διάρκειας, ήτοι από 1.1.2023 έως 31.12.2023, αύξηση κατά 7% στους βασικούς μισθούς ενέργειας που προβλέπονται από τις προηγούμενες ΣΣΕ και στα προβλεπόμενα από τις ΣΣΕ πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.
Αυθημερόν συνήλθε η Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας, η οποία αφού εξέτασε ενδελεχώς τις πιο πάνω προτάσεις, κατά πλειοψηφία αποδέχτηκε την πρώτη πρόταση (6% & 5%). Συγκεκριμένα υπέρ της πρότασης τάχθηκαν τα σωματεία:
1. Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Ε.Ν.
2. Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Μηχανών Εσωτερικής Καύσης Ε.Ν.
3. Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Ε.Ν.
4. Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών Ε.Ν.
5. Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων Ηλεκτρονικών Ε.Ν.
6. Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν.
7. Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας Ε.Ν.
8. Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων & Κυβερνητών Ε.Ν.
9. Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S-Π/Κ-Ο/Γ
Μοναδική εξαίρεση τα δύο σωματεία των Μηχανικών του ΠΑΜΕ (ΠΕΜΕΝ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ), τα οποία ούτως ή άλλως ποτέ δεν υπογράφουν Σύμβαση, όσο και αν είναι το ποσοστό αύξησης.
Στην ίδια κατηγορία ανήκει και ο γνωστός και μη εξαιρετέος «αγωνιστής» Αντώνιος Νταλακογεώργος της Ένωσης Ναυτών.
«Έκπληξη» ήταν η αρνητική θέση του σωματείου των Θαλαμηπόλων. Η στάση αυτή ήταν αναμενόμενη διότι ο Πρόεδρος του, δεν μπόρεσε να συγχωρέσει το γεγονός της ανατροπής του περιβόητου περιγράμματος το οποίο προωθούσε μέσω του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ και το οποίο όμως, μεταξύ άλλων, καταργούσε όχι μόνο τον κλάδο των Θαλαμηπόλων αλλά όλου του ξενοδοχειακού προσωπικού μετατρέποντας το από Ναυτικούς σε απλούς υπαλλήλους και ανοίγοντας έτσι την κερκόπορτα για την είσοδο χαμηλόμισθων αλλοδαπών στα πλοία.
Ο συγκεκριμένος Πρόεδρος Ελευθέριος Σαριδάκης, αρνήθηκε να αποδεχθεί την αύξηση του 11%, όταν επί σειρά ετών (2010-2019), τόσο ο ίδιος όσο και οι προκάτοχοί του, υπέγραφαν και συνομολογούσαν, με ένα κλείσιμο του ματιού του τέως Γενικού Γραμματέα, ανανεώσεις ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 0%, 1% και 2% και συνολικά για όλα αυτά τα χρόνια (2010-2019) αύξηση 6%. Και ο συγκεκριμένος Πρόεδρος είχε, μετά από όλα αυτά, το θράσος να εκδώσει Ανακοίνωση κατηγορώντας τον Γενικό Γραμματέα και την Διοίκηση για δήθεν ΣΣΕ a la carte. ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ!!
Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας πεισματικά συνεχίζει τον αγώνα και τις προσπάθειες της για την επίτευξη συμφωνιών ανανέωσης και των ΣΣΕ στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων.
Ταυτόχρονα, συνεχίζει με επιμονή και επιστάμενα τους κοινούς και μεμονωμένους ελέγχους σε όλα τα πλοία, για την διαπίστωση ή όχι της τήρησης της κείμενης νομοθεσίας, των Διεθνών Συμβάσεων και των ΣΣΕ που αφορούν τους όρους αμοιβής και εργασίας των Ναυτεργατών.
Συνάδελφοι και Συναδέλφισσες,
Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος ανανέωσης και διατήρησης των ΣΣΕ και όχι ο ΚΙΝΔ, ή η MLC, όπως στο πρόσφατο παρελθόν προπαγανδιστικά και για μικροπολιτικούς, μικροκομματικούς και μικροσυνδικαλιστικούς λόγους, αναπτύχθηκε μια πολεμική ενάντια στον Γενικό Γραμματέα και στην πλειοψηφία της Διοίκησης μας.
Σας καλούμε να βγάλετε τα συμπεράσματα σας, και όπου και αν βρίσκεστε, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, να παραμείνετε συσπειρωμένοι και σε ετοιμότητα για να ανταποκριθείτε και πάλι στα νέα καλέσματα της Ομοσπονδίας μας για νέους αγώνες όπου και όταν απαιτηθούν».

Πηγή Theseanation

Related Articles

ICC WOMEN HELLAS: Συνάντηση για τη θαλάσσια βιομηχανία και την επαγγελματική ανάπτυξη γυναικών

Την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2024 η Ομάδα Ναυτιλίας με επικεφαλής την αντιπρόεδρο...

Dynagas Ltd.: Το 200K ME-GA “Clean Vitality” παραδόθηκε με επιτυχία

Είμαστε ενθουσιασμένοι που μοιραζόμαστε ότι φτάσαμε σε άλλο ένα σημαντικό ορόσημο! Το...

ΕΕΚΦΝ: Συνάντηση για τις κρουαζιέρες στη Μύκονο

Πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων με Φορείς της Μυκόνου που έχουν...

1st CSN Greece Maritime Supply Chain and Vessels Performance Forum

About the Forum “Navigating the Complexities of Maritime Supply Chain and Vessels’...