Παρασκευή , 14 Φεβρουάριος 2025
Home ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΕΒΕΠ «Οι 8 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς τροφίμων το 2023»
ΠΕΙΡΑΙΑΣ

ΕΒΕΠ «Οι 8 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς τροφίμων το 2023»

Υπάρχουν 8 τάσεις που θα χαρακτηρίσουν την ευρωπαϊκή λιανική αγορά τροφίμων το 2023:

  1. Σταδιακή ομαλοποίηση τιμής και όγκου: Οι τιμές λιανικής χρειάζονται έως και 12 μήνες για να ακολουθήσουν την εξέλιξη των τιμών των εμπορευμάτων. Οι τιμές των εμπορευμάτων κορυφώθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2022, επομένως η μείωση του όγκου θα πρέπει να σταματήσει καθώς οι τιμές θα αρχίσουν να εξομαλύνονται το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

  2. Έμφαση σε φθηνότερα τρόφιμα μέσω ιδιωτικών ετικετών και εκπτωτικών καταστημάτων: το 84% των ερωτηθέντων αξιολογεί τις ιδιωτικές ετικέτες παρόμοιες ή και καλύτερες σε ποιότητα, σε σύγκριση με επώνυμα προϊόντα.

  3. Συνεχής πίεση περιθωρίου κέρδους και κόστους: Το 88% των ερωτηθέντων Ευρωπαίων στελεχών χαρακτήρισαν την πίεση περιθωρίου κέρδους κορυφαία τάση για το 2023.

  4. Ο αγώνας δρόμου για οικονομίες κλίμακας: Το 53% των καταναλωτών αναζητά τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων όταν ψωνίζει, από το 41% του 2022. Αυτό σύμφωνα με τους ceo αυξάνει την ανάγκη για οικονομίες κλίμακας.

  5. Η αναζήτηση για κερδοφόρα ανάπτυξη στο διαδίκτυο: Το 75% των πελατών που ψωνίζουν διαδικτυακά, μερικές φορές ή σχεδόν πάντα αγοράζουν προϊόν με διαφορετική ετικέτα από αυτό που βρίσκεται στα φυσικά καταστήματα.

  6. Τα μέσα λιανικής ως βασικό κέντρο κερδών: + 11 δις ευρώ πρόσθετες ετήσιες δαπάνες μέσων ενημέρωσης θα διατεθούν μέσω λιανικής έως το 2025.

  7. Συστηματική κλιμάκωση αυτοματισμών και τεχνολογίας: Δυνατότητα βελτίωσης 1% του συνολικού περιθωρίου EBIT περιπτώσεων χρήσης αυτοματισμού, τεχνολογίας και προηγμένης ανάλυσης, συμπεριλαμβανομένης της Generative AI.

  8. Συνεργασία προμηθευτών για επίλυση της βιωσιμότητας: Το 50% των εκπομπών ρύπων της διατροφικής αλυσίδας αξίας είναι στις κατηγορίες κρέατος και γαλακτοκομικών.

Οι CEO μεγάλων ευρωπαϊκών αλυσίδων τροφίμων είναι λιγότερο απαισιόδοξοι για τις συνθήκες της αγοράς φέτος. Τα αποτελέσματα έρευνας, σε σύγκριση με πέρυσι, που σχετίζονται με το κλίμα για τις συνθήκες της αγοράς τροφίμων στην ΕΕ το 2023, έχουν ως εξής:

 Το 23% εκτιμά πως θα βελτιωθεί, με μεταβολή +6% έναντι 2022.

 Το 33% εκτιμά πως θα παραμείνει η ίδια, με μεταβολή +10% έναντι 2022

 Το 44% εκτιμά πως θα χειροτερέψει, αλλά με μεταβολή -16% έναντι 2022

Οι ευρωπαίοι καταναλωτές θα συνεχίσουν και το 2023 να ζουν και να ανταποκρίνονται στην αβεβαιότητα της ακρίβειας στα τρόφιμα.

image0.jpeg

Καλό ΣΚ

Βασίλης Κορκίδης

Προεδρος ΕΒΕΠ

Related Articles

ΕΒΕΠ: Ο θεσμός του Προέδρου της Δημοκρατίας συμβολίζει την ενότητα

Το συνταγματικό θεμέλιο της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας είναι δεδομένο ότι απαιτεί...

Πάρκο Τσέπης στην Πειραϊκή δημιούργησε ο Δήμος Πειραιά

 Γιάννης Μώραλης: «Δίνουμε χρώμα και ποιότητα ζωής στις γειτονιές της πόλης μας»...

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. βελτιώνει τη λειτουργική της απόδοση με το Microsoft Dynamics 365 Business Central & Field Service

Η  CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A.ανακοινώνει με υπερηφάνεια την επιτυχημένη αναβάθμιση...

Συνάντηση Εργασίας Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων & Υπουργού Ναυτιλίας

ΕΕΝΜΑ Την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025 ,ο Πρόεδρος του ΔΣ, Χαράλαμπος Σημαντώνης,...