Κυριακή , 28 Απρίλιος 2024
Home ΝΑΥΤΙΛΙΑ Πέτρος Παππάς: Ανταγωνιστικά τα Ελληνικά Ναυπηγεία
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πέτρος Παππάς: Ανταγωνιστικά τα Ελληνικά Ναυπηγεία

Ο Πέτρος Παππάς επικεφαλής της Star  Bulk,  παρευρέθηκε στο 1ο Συνέδριο της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ), όπου και τόνισε τη σημασία της αναγέννησης της ναυπηγικής βιομηχανίας για την  Ελλάδα. Τη συζήτηση  συντόνιζε  η δημοσιογράφος Κατερίνα Τσαμούρη, το συνέδριο είχε τον  τίτλο: «Ξυπνώντας τον  Κοιμώμενο Γίγαντα». Προς το παρόν  μιλάμε μόνο για επισκευές στα  Ελληνικά Ναυπηγεία, ελπίζουμε ότι στο  μέλλον θα κατασκευάζουμε και μεγαλύτερα. Η Ελλάδα  είναι ανταγωνιστική στη Δύση,

 

Όπως αποκάλυψε ο ίδιος η εταιρεία του έχει ήδη συνεργασία με τα Ναυπηγεία της Σύρου και της Ελευσίνας, κανονιζοντας επισκευές που μέχρι πρόσφατα γινόντουσαν σε άλλες χώρες. ”Έχουμε φέρει γύρω στα 25 πλοία τα τελευταία 3,5 χρόνια, στο παρελθόν αναγκαζόμασταν να τα πάμε στην Τουρκία και αυτό γιατί δεν είχαμε άλλη επιλογή. Τώρα τα χρήματα έρχονται και μένουν στην Ελλάδα”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Παππάς τόνισε πως τα ελληνικά ναυπηγεία είναι ανταγωνιστικά στη Δύση δίνοντας ως παράδειγμα ένα δικό του πλοίο που χρειάστηκε επισκευές, στην Βόρεια Ευρώπη και τελικά πήγε στην Πολωνία. “Πριν από δεκαπέντε χρόνια τα ναυπηγεία της Πολωνίας ήταν τα πιο φθηνά στην Ευρώπη. Τώρα είδαμε πως η επισκευή εκεί μας κόστισε δυόμιση φορές πάνω σε χρήμα και χρόνο από το αν το είχαμε φέρει στην Ελευσίνα ή τη Σύρο”, είπε.

Ο επικεφαλής της Star Bulk εκτίμησε πως θα υπάρξουν και άλλες συμφωνίες με ακτοπλόους και τα ελληνικά ναυπηγεία στα πρότυπα της μεγάλης συμφωνίας 1 δισ. ευρώ που υπέγραψαν πρόσφατα η Attica Group με την ΟΝΕΧ. Μάλιστα όπως είπε θα έρθουν και ακτοπλόοι από άλλες χώρες, καθώς τα ναυπηγεία είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικά.,καθώς και ότι θα απορροφήσουν πολλούς Έλληνες ναυπηγούς, εκατοντάδες  μηχανικούς, και χιλιάδες τεχνικούς. Έχουμε τόση μεγάλη τεχνογνωσία που είναι φοβερό κρίμα που ως τώρα δεν είχε προχωρήσει  στην ιστορία. Πρέπει να βρεθεί ένας γενναίος για να το κάνει, και πραγματικά έναντι όλων των αντιξοοτήτων  εμένα με  εχει εκπλήξει ,είναι πολύ σημαντικό και για την Ελληνική οικονομία. Υπάρχουν πολλά επαγγέλματα που ευνοούνται  με την άφιξη  του καραβιού στην Ελλάδα.

Ένας ακόμη πελάτης είναι οι μεγάλες εταιρείες liners, ενώ σε ό,τι αφορά την δική του εταιρεία σημείωσε: “Εμείς πάμε όπου μας πάνε οι πελάτες μας, αν όμως έχουμε πλοία για επισκευή στην Μεσόγειο επιλέγουμε πλέον την Ελλάδα”.

Το μεγάλο deal με την Eagle Bulk

Στον απόηχο της μεγάλης συμφωνίας συγχώνευσης της Star Bulk με την Eagle Bulk που ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα ο κ. Παππάς είπε πως θα έχει ως αποτέλεσμα της τρίτης μεγαλύτερης εταιρείας στον κλάδο της παγκοσμίως με συνολικά 170 πλοία. “Μας βοηθά ότι είμαστε εισηγμένοι και μπορούμε να κάνουμε συμφωνίες με ανταλλαγή μετοχών. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε κάνει άλλες επτά τέτοιες συγχωνεύσεις και έτσι από 15-20 πλοία που είχαμε πριν από 10 χρόνια φτάσαμε στα 130”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

“Η συμφωνία είναι καλή για τη χώρα”, συνέχισε ο κ. Παππάς, “γιατί φεύγει το μάνατζμεντ των πλοίων από την Eagle Bulk και περνάει στην Star Bulk, που θα έχει ως αποτέλεσμα να προστεθούν περίπου 150 άτομα της εταιρείας. Υπάρχουν βέβαια και οι παράλληλες εργασίες που στηρίζονται από τη ναυτιλία”.

Τα ανοιχτά ζητήματα 

Απαντώντας σε ερώτηση για το τι θα ζητούσε από την ελληνική κυβέρνηση ο κ. Παππάς σημείωσε: “Πριν από 20 χρόνια θα έλεγα στην κυβέρνηση να μην ασχοληθεί καθόλου μαζί μας γιατί η ναυτιλία ήταν πάντα ένα πολύ ελεύθερο επάγγελμα. Σημερα θα έλεγα ότι χρειάζεται στήριξη έναντι των εταίρων στην ΕΕ γιατί υπάρχει πολύ ζηλοφθονία και από χώρες που παίρνουν πολύ περισσότερα από αυτά που παίρνουμε εμείς”.

Ένα άλλο θέμα σύμφωνα με τον κ. Παππά είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετοί έλληνες ναυτικοί.

“Τα γραφεία μας σε μεγάλο βαθμό στελεχώνονται από πρώην πληρώματα. Αν αυτά τα πληρώματα δεν υπάρξουν θα γίνουμε σαν την Νορβηγία που δίνουν τα βαπόρια τους σε ξένους”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τέλος ο κ. Παππάς σημείωσε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να ενισχύσει τα Ναυπηγεία αλλά και την ενίσχυση των ναυτιλιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα. “Έχουμε τον μεγαλύτερο στόλο. Γιατί τα ναυτιλιακά δικαστήρια είναι στην Αγγλία. Γιατί δεν υπάρχουν πολλές ελληνικές ασφάλειες;”, αναρωτήθηκε.

 

Από αρ. Κατερίνα Τσαμούρη, Βασίλης Κορκίδης  Αντιπρόεδρος  Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, Πάνος Ξενοκώστας Πρόεδρος  ΕΕΝ, Πέτρος Παππάς, Γιώργος Ξηραδάκης πρόεδρος  Ενωσης Τραπεζικών Στελεχών Ναυτιλίας.

 

Κλαίρη Παπαγεροθέου (Piraeus365.gr) Πέτρος Παππάς

Related Articles

Our Ocean: Η επίσκεψη του προέδρου του Παλάου στην Ελλάδα επιβεβαιώνει τη στήριξή του στο Palau International Ship Registry 

Our Ocean: Η επίσκεψη του προέδρου του Παλάου στην Ελλάδα επιβεβαιώνει τη...

YACHTING FINANCE

  Χρηματοδοτήστε την αγορά του σκάφους σας με τα 3 επενδυτικά εργαλεία...

Η Thenamaris Ships Management Inc. συμμετέχει στην ημέρα καριέρας ΔΥΠΑ

Thenamaris Ships Management Inc. We are thrilled to announce our participation as...