Τρίτη , 17 Σεπτέμβριος 2024
Home ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Βασίλης Κορκίδης: «Το ελληνικό επιχειρείν τρέχει ένα αγώνα δρόμου μετ´εμποδίων»
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΕΙΡΑΙΑΣ

Βασίλης Κορκίδης: «Το ελληνικό επιχειρείν τρέχει ένα αγώνα δρόμου μετ´εμποδίων»

Από τον Βασίλη Κορκίδη Πρόεδρο Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Πρόεδρο Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής.

Βρισκόμαστε σε μία χρονική συγκυρία όπου οι γεωπολιτικές εξελίξεις «απειλούν» ήδη το τεταραγμένο οικονομικό σκηνικό σε παγκόσμια κλίμακα. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον το ελληνικό επιχειρείν έχει δείξει ισχυρές αντοχές, καθώς ως γνωστόν «χαλυβδώθηκε» στην υπερδεκαετή ελληνική οικονομική κρίση. Όμως το γεγονός αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει «άλλοθι» για μια κυβέρνηση να μην συνεχίζει να στηρίζει την ανταγωνιστικότητα, τη βιωσιμότητα και την εξωστρέφεια της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Ευτυχώς μέχρι σήμερα η κυβέρνηση τόσο στη προηγούμενη θητεία της, αλλά και την τρέχουσα το προσπαθεί φιλότιμα και έχει επιδείξει την δέουσα προσοχή με την λήψη μέτρων που άμβλυναν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, αλλά δυστυχώς εξακολουθούν να υπάρχουν. Είναι γεγονός πως εξωγενείς παράγοντες όπως η επίμονη της ακρίβειας και του πληθωρισμού, σε μια εξαρτημένη ενεργειακά και όχι μόνο Ευρώπη, δημιουργεί μια αβεβαιότητα που συντηρεί ανησυχίες και αναπτυξιακές αναστολές.

Αν επιχειρήσουμε μία γενική θεώρηση των επιχειρηματικών εμποδίων πιστεύω πως η μείωση του διοικητικού βάρους για τις επιχειρήσεις αποτελεί από τα κορυφαία ζητήματα στα οποία η κυβέρνηση πρέπει να συνεχίσει με ταχύτερους ρυθμούς τις μεταρρυθμίσεις. Η γραφειοκρατία, η πολυνομία και ασυνεννοησία μεταξύ των δημοσίων αρχών κοστίζουν κάθε χρόνιο περίπου 10 δισ. ευρώ στις επιχειρήσεις. Ο χαμένος χρόνος και το κόστος στις συναλλαγές, μεταξύ επιχειρήσεων και Δημοσίου, καθώς επίσης και ο κατακερματισμός των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης και το πλήθος των συναρμοδιοτήτων, οι δυσνόητες νομοθετικές και λοιπές κανονιστικές ρυθμίσεις, οι καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς του Δημοσίου, η έλλειψη ενιαίας ηλεκτρονικής μηχανογράφησης όλων των δημόσιων και δημοτικών υπηρεσιών, καθώς και η απουσία διασύνδεσης μεταξύ τους. Η ψηφιοποίηση του Δημοσίου με κοινοτικούς πόρους 2,8 δισ. ευρώ θα λύσει ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος, αλλά η λειτουργικότητά του θα κριθεί σε βάθος χρόνου και με την προϋπόθεση ότι δεν θα καταλήξει να ψηφιοποιήσει τη γραφειοκρατία.

Στα κυριότερα εμπόδια, θεωρώ τη μικρή περίμετρο των 45.000 bankable επιχειρήσεων και τη δυσκολία πρόσβασης 280.000 εταιρειών στο τραπεζικό σύστημα για χρηματοδότηση παρά τις προσπάθειες της ΕΑΤ να την αναστρέψει με εγγυοδοτικά εργαλεία. Ταυτόχρονα η πολύπλοκη διαδικασία ένταξης των ΜμΕ στα κοινοτικά προγράμματα παραμένει πρόβλημα. Οι συχνές αλλαγές και η έλλειψη σταθερότητας στο φορολογικό καθεστώς δείχνουν μια χρόνια αδυναμία πάταξης της γραφειοκρατίας, του παραεμπορίου, της παραοικονομίας, της διαφθοράς και της φοροδιαφυγής που δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό στην υγιή επιχειρηματικότητα και λειτουργούν σε βάρος των συνεπών επιχειρήσεων. Δεν θα αναφερθώ σε ληξιπρόθεσμες οφειλές και ρυθμίσεις, αλλά δεν μπορώ να μην αναφερθώ στα πρόσφατα υψηλά τιμολόγια ρεύματος και φυσικού αερίου για τη βιομηχανία και τη μεταποίηση που ήρθαν να δυσκολέψουν τα πράγματα.

Το Ε.Β.Ε.Π., ως θεσμοθετημένος γνωμοδοτικός σύμβουλος της εκάστοτε Κυβέρνησης και ως θεματοφύλακας των συμφερόντων της επιχειρηματικής δραστηριότητας του σημαντικότερου λιμανιού της χώρας, έχει καταγράψει συνοπτικά τα σημαντικότερα εμπόδια-προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις-μέλη του, στην καθημερινή συναλλακτική πρακτική τους, προτείνοντας παράλληλα και ενδεδειγμένους τρόπους επίλυσής τους. Οι προτάσεις μας επικεντρώνονται κυρίως, στην αύξηση των ελληνικών εξαγωγών, του εφοδιασμού πλοίων, καθώς και στην αξιοποίηση της κρουαζιέρας, με την απλοποίηση των εξαγωγικών διαδικασιών και την αναμόρφωση της Τελωνειακής Νομοθεσίας. Η ρύθμιση των θεμάτων της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, η αύξηση του διασυνοριακού εμπορίου, η εξέλιξη των ελληνικών λιμανιών, σε διαμετακομιστικά κέντρα διεθνούς εμβέλειας, το σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον στην περιοχή του Θριασίου, οι ναυπηγικές μονάδες, η προσέλκυση ξένων επενδύσεων και η εξέλιξή της χώρας μας σε διεθνές κόμβο διαμετακομιστικού εμπορίου, αποτελούν τις προκλήσεις μας.

Τέλος αναφερόμενος στον Πειραιά, που ως γνωστό, χτυπάει η καρδιά της μεγαλύτερης ναυτιλίας στο κόσμο και το λιμάνι με τη μεγαλύτερη εμπορική δραστηριότητα στην Μεσόγειο, η πειραϊκή επιχειρηματικότητα δείχνει να συμβαδίζει και να αναπτύσσεται δυναμικά. Εδώ όμως και δέκα μήνες έχουμε όμως να αντιμετωπίσουμε άλλο ένα εμπόδιο που αφορά στην αποφυγή της Διώρυγας του Σουέζ από τα ποντοπόρα πλοία, δημιουργώντας σοβαρά εμπόδια στην εφοδιαστική αλυσίδα και στο κόστος των πρώτων υλών και καταναλωτικών αγαθών. Η επιθυμία του ελληνικού επιχειρείν, που εδώ και χρόνια «τρέχει ένα αγώνα δρόμου μετ´εμποδίων», είναι να δεί σύντομα να μειώνονται τα παλιά εμπόδια και επιτέλους να σταματήσουν να εμφανίζονται νέα.

 

Γνώμη προέδρου ΕΒΕΠ Βασίλη Κορκίδη για ΤΑ ΝΕΑ

Αρχική δημοσίευση στην  εφημερίδα  ΤΑ ΝΕΑ.

Related Articles

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΤΟΤΗΛΕΓΡΑΦΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΚΤΗΡΙΟΥ ΣΗΜΑΤΟΤΗΛΕΓΡΑΦΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ Παρουσίαση εργασίας από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής...

Εκατοντάδες παιδιά κατέκλυσαν την πλατεία Κοραή στην 4η Γιορτή Ανακύκλωσης του Δήμου Πειραιά

Με τη συμμετοχή εκατοντάδων μαθητών των σχολείων του Πειραιά, μικρών επισκεπτών και...

Propeller Club – Εκδήλωση Μνήμης – 50 Χρόνια από την Τουρκική Εισβολή και Κατοχή της Κύπρου

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2024, στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος,...