Στο συνέδριο Short Shipping 2025, όπου συμμετείχαν εκπρόσωποι της ναυτιλίας, των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics o κος Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος ανέδειξε τα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη συνδυασμένη μεταφορά και την αναγκαιότητα δημιουργίας σύγχρονων Freight Village Parks στην Ελλάδα.
Κατά την τοποθέτησή του, τόνισε ότι η χώρα μας υστερεί σημαντικά σε υποδομές, διαφάνεια και συστήματα που θα μπορούσαν να απογειώσουν τον κλάδο των συνδυασμένων μεταφορών και να συμβάλουν ουσιαστικά στη βιώσιμη ανάπτυξη. Παράλληλα, αναφέρθηκε στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα πλοία της ναυσιπλοΐας μικρών αποστάσεων στις εσωτερικές μεταφορές της Ελλάδας, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα νησιωτικών και ηπειρωτικών περιοχών.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, που αποτελεί πλέον δομικό πρόβλημα για τον κλάδο, καθώς και στην ανεπάρκεια επενδύσεων λόγω έλλειψης χρηματοδοτικών εργαλείων και στοχευμένων ενισχύσεων. Όπως επισήμανε, το 70% των πλοίων της ναυσιπλοΐας μικρών αποστάσεων στην Ελλάδα είναι άνω των 30 ετών, ενώ και ο στόλος των ελληνικών φορτηγών είναι ο γηραιότερος στην Ευρώπη, με μέσο όρο ηλικίας 22,6 έτη, όταν στην Ε.Ε. είναι μόλις 14 έτη.
«Η στροφή στα εναλλακτικά καύσιμα δεν είναι θέμα βούλησης, αλλά δυνατότητας επένδυσης. Οι επιχειρήσεις θέλουν να αλλάξουν, αλλά χωρίς γενναίες υποχορηγήσεις και ουσιαστική στήριξη, αυτό δεν μπορεί να γίνει», τόνισε ο κος Παπαγεωργίου , υπογραμμίζοντας την ανάγκη για στοχευμένα προγράμματα χρηματοδότησης και αναβάθμιση των μεταφορικών υποδομών της χώρας.
Η παρέμβασή του ανέδειξε την ανάγκη για εθνική στρατηγική στις συνδυασμένες μεταφορές, που θα συνδέει οδικές, θαλάσσιες και σιδηροδρομικές μεταφορές, συμβάλλοντας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.







