Είκοσι νεότευκτα κρουαζιερόπλοια προστέθηκαν στον παγκόσμιο στόλο των κρουαζιερόπλοιων το έτος που φεύγει. Το 2022 η κρουαζιέρα μετά την «τρικυμία» της πανδημίας επανάκαμψε δυναμικά με το 2023 να «υπόσχεται» μία ακόμη καλύτερη χρονιά.
Από τα μέχρι ώρας γνωστά στοιχεία η Μεσόγειος, όπως και το 2022 βρίσκεται στην κορφή των προτιμήσεων του πελατειακού κοινού της κρουαζιέρας.
Τα στοιχεία της CLIA για τις τάσεις στην αγορά δείχνουν αναζωπύρωση της δημοφιλίας για κρουαζιέρες, με άμεσα οικονομικά οφέλη για τους προορισμούς των κρουαζιερόπλοιων. Η πρόθεση για κρουαζιέρα υπερβαίνει πλέον τα επίπεδα σε σχέση με πριν από τρία χρόνια καθώς από τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας που ερωτήθηκαν το καλοκαίρι που πέρασε, το 84% δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει ξανά κρουαζιέρα.
Τα μηνύματα, ήδη, για πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα είναι ενθαρρυντικά καθώς οι προκρατήσεις για το 2023, σύμφωνα με στελέχη ταξιδιωτικών γραφείων, παρουσιάζουν αύξηση και οδηγούν τον κλάδο στα επίπεδα του 2019. Το 2023 ο αριθμός των επιβατών αναμένεται να κλείσει κατ’ εκτίμηση στα 26,5 εκατ. επιβάτες (πτώση 9,43% σε σχέση με το 2019) ενώ το 2024 στους 29,8 εκατ. επιβάτες (άνοδο κατά 2,68% σε σχέση με το 2019).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την τάση που δημιουργεί η κρουαζιέρα στον «τοπικό» τουρισμό είναι ότι το 60% των διεθνών ταξιδιωτών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι αργότερα επέστρεψαν σε έναν προορισμό που είχαν επισκεφθεί για πρώτη φορά μετά την κρουαζιέρα.
Τα κρουαζιερόπλοια που εισήλθαν στην ενεργό δράση το 2022 είναι τα: Arvia, MSC World Europa, Sylvia Earle, Ocean Odyssey, MSC Seascape, World Traveller, Viking Neptune, Carnival Celebration, Evrima, Viking Polaris, Viking Mississippi, American Symphony, Norwegian Prima, Seabourn Venture, SH Vega, Disney Wish, Viking Mars, Havila Castor, Celebrity Beyond, Emerald Azzurra.
Πηγή the seanation.gr
φωτογραφία αρχείου