Ο στόλος της Safe Bulkers αποτελείται από 44 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Ένα νέο πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου παρήγγειλε η Safe Bulkers, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, επιλέγοντας τα «αγαπημένα» της ιαπωνικά ναυπηγεία.
Ειδικότερα, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία γνωστοποίησε τη συμφωνία ναυπήγησης ενός μεσαίου μεγέθους bulk carrier, τύπου kamsarmax, χωρητικότητας 81.000 dwt, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο στη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου του 2025.
Παρότι το τίμημα δεν έγινε γνωστό (η εταιρεία ανέφερε απλώς ότι εξασφάλισε «ελκυστική τιμή»), ναυλομεσίτες λένε στη «Ν» πως η ναυπήγηση ενός kamsarmax στην Ιαπωνία αποτιμάται περίπου στα 38-40 εκατ. δολάρια.
Όπως αναφέρει η Safe Bulkers, το νεότευκτο είναι σχεδιασμένο βάσει των «πράσινων» απαιτήσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για μειωμένες εκπομπές ρύπων. Είναι αδελφό των υπόλοιπων νεότευκτων που παρήγγειλε η εταιρεία και διαθέτει προηγμένα χαρακτηριστικά ενεργειακής απόδοσης με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Μετά την τελευταία συμφωνία και στον απόηχο της παράδοσης του Climate Ethics (χωρητικότητας 87.000 dwt) τον περασμένο μήνα, η εταιρεία έχει βιβλίο παραγγελιών εννέα πλοίων, με τέσσερις προγραμματισμένες παραδόσεις εντός του έτους, τρεις το 2024 και δύο το 2025. Ένα εξ αυτών των πλοίων είναι post-panamax και τα υπόλοιπα οκτώ kamsarmaxes.
Ο στόλος της Safe Bulkers αποτελείται από 44 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Αυτή είναι η δεύτερη παραγγελία Έλληνα εφοπλιστή σε bulk carriers μέσα στο 2023. Είχε προηγηθεί πριν από μερικές ημέρες η συμφωνία της Sea Pioneer Shipping Corporation για τη ναυπήγηση τριών kamsarmaxes στην Ιαπωνία.
Πηγή Ναυτεμπορική
Γιώργος Γεωργίου • ggeorgiou@naftemporiki.gr