Πέμπτη , 25 Απρίλιος 2024
Home ΝΑΥΤΙΛΙΑ Η STAR BULK CARRIERS νίκησε την κακή ναυλαγορά
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η STAR BULK CARRIERS νίκησε την κακή ναυλαγορά

Ανθεκτικά οικονομικά αποτελέσματα εμφάνισε το 2022 η Star Bulk Carriers, συμφερόντων Πέτρου Παππά, κατορθώνοντας να εξασφαλίσει ναυλώσεις πάνω από τα επίπεδα της υποτονικής ναυλαγοράς των φορτηγών πλοίων.

Ειδικότερα, τα έσοδα έφτασαν το 1,43 δισ. δολάρια, έναντι 1,42 δισ. δολαρίων το 2021. Ωστόσο, η επιβράδυνση των ναύλων από το δεύτερο μισό του περασμένου έτους είχε αντίκτυπο στα έσοδα του τέταρτου τριμήνου, τα οποία υποχώρησαν στα 294,8 εκατ. δολάρια από 499,8 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2021.

Όπως εξηγεί η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία, τα μέσα ημερήσια ναύλα των πλοίων της στη spot αγορά για το τελευταίο τρίμηνο του 2022 ήταν 19.590 δολάρια, όταν το 2021 το αντίστοιχο ποσό διαμορφωνόταν στα 37.406 δολάρια.

Παράλληλα, η Star Bulk σημείωσε κέρδη 565,9 εκατ. δολαρίων το 2022, έναντι 680,5 εκατ. δολαρίων το 2021. Σε επίπεδο τριμήνου, η κερδοφορία ανήλθε σε 85,7 εκατ. δολάρια από 300 εκατ. δολάρια το τελευταίο τρίμηνο του 2021.

Ναυλώσεις πάνω από την αγορά

Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Πέτρο Παππά, τα έσοδα από ναυλώσεις στο τέταρτο τρίμηνο ξεπέρασαν σημαντικά τα επίπεδα της αγοράς, όπως καταγράφονται από τους δείκτες του Baltic Exchange.

Αυτό συνεχίζεται και φέτος, όπως φαίνεται από τα στοιχεία που παραθέτει η ναυτιλιακή σε σχετική παρουσίαση, στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων. Ειδικότερα, για το πρώτο τρίμηνο του 2023 έχει καλύψει το 71% του στόλου σε ναυλώσεις, με μέσα ημερήσια ναύλα 15.123 δολαρίων. Στα μεγάλα bulk carriers, τύπου capesize και newcastlemax, τα μέσα ημερήσια έσοδα φτάνουν τα 18.126 δολάρια, στα μεσαίου μεγέθους panamaxes/kamsarmaxes τα 15.403 δολάρια και στα μικρά ultramaxes/supramaxes τα 12.337 δολάρια.

Σημειώνεται ότι τα μέσα ημερήσια έσοδα των capes στη spot αγορά υποχώρησαν στις 16 Φεβρουαρίου στα 2.280 δολάρια, ενώ αυτά τα panamaxes έπεσαν στα 7.358 δολάρια.

Παράλληλα, ο κ. Παππάς εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία της ναυλαγοράς, παρά την τρέχουσα επιβράδυνση. «Οι μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς των bulk carriers παραμένουν ενθαρρυντικές, δεδομένου του χαμηλού 25 ετών στο βιβλίο παραγγελιών και του θετικού αντικτύπου της επανέναρξης της κινεζικής οικονομίας στη ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου. Η Star Bulk είναι καλά τοποθετημένη λόγω του διαφοροποιημένου και εξοπλισμένου με scrubbers στόλου της, προκειμένου να επωφεληθεί της ανάκαμψης των ναύλων» τόνισε.

Τέλος, σημειώνεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της ναυτιλιακής ενέκρινε μέρισμα 0,60 δολαρίων ανά μετοχή. Συνολικά, το 2022 η Star Bulk διένειμε στους μετόχους περίπου 525,7 εκατ. δολάρια, ενώ από το 2021 έχει μοιράσει 960,7 εκατ. δολάρια.

Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 128 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Πηγή Ναυτεμπορική   Γιώργος Γεωργίου

Related Articles

Μανιός και Πνευματικός εισήχθησαν στο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας

Οι δύο Εισακτέοι για το 2023 ανεβάζουν τον αριθμό των μεγάλων μεγάλες...

Απάντηση του ΥΝΑΝΠ σε δηλώσεις του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Στέφανου Κασσελάκη

Απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε δηλώσεις του Αρχηγού της...

H Capital-Executive Ship Management Corp. παρέλαβε τα νεότευκτα containerships «Avios» & «Astraios»

Η Capital-Executive Ship Management Corp., ανακοινώνει την επιτυχή παραλαβή των νεότευκτων πλοίων...