Από τον Βασίλη Κορκίδη, Πρόεδρο ΕΒΕΠ και ΠΕΣΑ
Ξεκινά ένα μεγάλο διάστημα εκπτώσεων που ενδείκνυται για «έξυπνες» καλοκαιρινές αγορές, όπου οι καταναλωτές με τον βεβαρημένο οικογενειακό προϋπολογισμό θα έχουν την ευκαιρία επιλογών μέσα από μια μεγάλη ποικιλία καταναλωτικών αγαθών σε χαμηλές τιμές. Ταυτόχρονα, οι εμπορικές επιχειρήσεις θα έχουν την ευκαιρία να ρευστοποιήσουν εποχικά εμπορεύματα με την δυνατότητα να καλύψουν τρέχουσες υποχρεώσεις και οφειλές, να επιβεβαιώσουν την πρόθεση τους για καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών, αλλά και να αποδείξουν, με γενναίες εκπτώσεις και χωρίς παραβάσεις, τον σεβασμό των εμπόρων προς τους πελάτες τους. Από το 11,8% που κυμαίνονταν ο πληθωρισμός στην Ελλάδα το 2022 κατά την έναρξη των θερινών εκπτώσεων, έπεσε τον Ιούνιο του 2023 στο 1,8%. Ταυτόχρονα, ο δείκτης οικονομικού κλίματος κινείται από την αρχή του έτους πολύ υψηλότερα από πέρυσι στα επίπεδα των 110 μονάδων. Έτσι η περίοδος των θερινών εκπτώσεων αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για περεταίρω αναχαίτιση των πληθωριστικών πιέσεων σε ετήσια και μηνιαία βάση. Το λιανικό εμπόριο για μια ακόμη φορά θα «βάλει πλάτη» για να ξεπεραστεί ο υψηλός πληθωρισμός στα τρόφιμα με τον ΔΤΚ να επιμένει στο 12,2%. Ευελπιστούμε και φέτος, οι εκπτωτικές τιμές να προσεγγίσουν και να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ώστε να λειτουργήσουν συνδυαστικά, υπέρ εισοδήματος και τζίρου. Στόχος του λιανικού εμπορίου το φετινό καλοκαίρι είναι ο συνολικός τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου να κινηθεί πάνω από τον περυσινό πήχη των 6 δις ευρώ και να φτάσει φέτος τα 7 δις ευρώ. Άλλωστε στο λιανικό εμπόριο, οι τρέχουσες πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 9,8%, με το ύψος των αποθεμάτων να αποκλιμακώνεται, ενώ η εξέλιξη των πωλήσεων το τελευταίο διάστημα δείχνει πως κυμαίνονται σταθερά στα 3,4 δις ευρώ μηνιαίως. Ένας ακόμη στόχος της φετινής περιόδου των εκπτώσεων είναι να καταφέρει ως «αντίδοτο» να περιορίσει τον «πολυδιάστατο» πληθωρισμό τουλάχιστον κατά μισή μονάδα. Ο εμπορικός κόσμος της Αττικής διατηρεί έντονα την αισιοδοξία του και έχει εναποθέσει τις ελπίδες του για μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι στις αυξημένες τουριστικές ροές, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, όπου και οι τουρίστες θα μπουν στο άθροισμα του τζίρου με την «εισαγόμενη κατανάλωση». Επίσης επισημαίνει πως η ένδυση και υπόδηση που έχουν την πρωτοκαθεδρία στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις τακτικές εκπτώσεις διατηρούν από την αρχή του έτους διπλό θετικό πρόσημο με +2% σε κύκλο εργασιών και + 4% σε όγκο πωλήσεων, επιβεβαιώνοντας ένα συγκριτικά χαμηλότερο ρυθμό αύξησης τιμών. Το επιθυμητό είναι η σημαντική ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην αγορά να συνεχιστεί την θερινή περιόδο των εκπτώσεων, ώστε όλοι οι καταναλωτές να «εκμεταλλευτούν» τις συμφέρουσες τιμές και οι επιχειρήσεις λιανικής να αυξήσουν τον τζίρο και τον όγκο πωλήσεων τους. Καλές εκπτώσεις!