Όπως είναι γνωστό εδώ και πολύ καιρό, η Διώρυγα του Παναμά υποφέρει από την παρατεταμένη ξηρασία, με τις αρχές να έχουν περιορίσει τον αριθμό των διελεύσεων των πλοίων ενώ προχώρησαν ακόμη και στο προσωρινό κλείσιμο του καναλιού!
Η ξηρασία, σε συνδυασμό με τις προσπάθειες εξοικονόμησης του νερού, οδήγησε σε μια πολύ μεγάλη συσσώρευση πλοίων που περιμένουν να περάσουν από μια από τις πιο σημαντικές θαλάσσιες οδούς στον κόσμο.
Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, περισσότερα από 200 πλοία περιμένουν να περάσουν και στις δύο πλευρές του Καναλιού. Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εξέδωσε οδηγία προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη αναφέροντας ότι μειώνει τις ημερήσιες διελεύσεις πλοίων σε 32, από 36 που είναι κατά μέσο όρο υπό κανονικές συνθήκες.
Τα περισσότερα πλοία που περιμένουν να περάσουν είναι φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.
Η εποχή των βροχών έχει αργήσει να ξεκινήσει στην περιοχή, και καθώς το κανάλι χρειάζεται τρεις φορές περισσότερο νερό από τη Νέα Υόρκη κάθε μέρα, εξαρτάται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τις βροχοπτώσεις για την αναπλήρωση αυτής της τεράστιας ποσότητας νερού.
Σύμφωνα με την Wall Street Journal, εάν δεν υπάρχει αρκετή βροχή, οι διελεύσεις των πλοίων θα συνεχίζουν να μειώνονται ενώ τα τέλη διέλευσης θα είναι ακόμη υψηλότερα, αυξάνοντας έτσι το κόστος μεταφοράς για τους ιδιοκτήτες φορτίων, όπως οι Αμερικανοί εξαγωγείς πετρελαίου και φυσικού αερίου και οι Ασιάτες εισαγωγείς.
Αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να οδηγήσει στην αύξηση των τιμών στα καταναλωτικά αγαθά.
Η αρχή της Διώρυγας του Παναμά δήλωσε ότι οι περιορισμοί ενδέχεται να παραμείνουν για όλο το έτος, και θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απώλεια εσόδων ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμφωνα με την Wallstreet Journal, ο Παναμάς επικοινώνησε με το Σώμα Μηχανικών του Στρατού των ΗΠΑ, την υπηρεσία που κατασκεύασε το κανάλι στις αρχές του 1900.
Ο Παναμάς έχει δεσμεύσει 2 δισεκατομμύρια δολάρια για την επόμενη δεκαετία με σκοπό για να εκτρέψει ακόμα τέσσερις ποταμούς στην πλωτή οδό, επιπλέον των τριών που την τροφοδοτούν ήδη.
«Είχαμε δύο πλοία που δεν μπορούσαν να βρουν ημερομηνία για να περάσουν», είπε στο Journal ο Lars Oestergaard Nielsen, επικεφαλής των παραδόσεων της A.P. Moller-Maersk στην Αμερική. «Μπήκαμε σε δημοπρασία και πληρώσαμε 900.000 δολάρια επιπλέον των 400.000 δολαρίων που είναι η κανονική τιμή διοδίων για κάθε πλοίο που πρέπει να περάσει».
Τα πλοία συνήθως περνούν μέσα από το κανάλι με βύθισμα 50 ποδιών, το οποίο έχει μειωθεί στα 44 πόδια. Λόγω του χαμηλότερου βάθους του νερού, τα μεγάλα πλοία θα πρέπει να αδειάσουν μερικά κοντέινερ πριν περάσουν.
Πηγή E Nautilia.gr