Πέμπτη , 2 Μάιος 2024
Home ΕΛΛΑΔΑ Εκδήλωση σχετικά με την ηλεκτροδότηση πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά
ΕΛΛΑΔΑ

Εκδήλωση σχετικά με την ηλεκτροδότηση πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά

Με μεγάλη επιτυχία και σημαντική προσέλευση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς η ημερίδα με θέμα «Ηλεκτροδότηση Πλοίων στο Λιμάνι του Πειραιά – Προοπτικές και Προκλήσεις».

Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της προσπάθειας ενεργειακής μετάβασης των υποδομών του λιμένα Πειραιά και προσαρμογής των λιμενικών λειτουργιών του στις επιταγές της Πράσινης Συμφωνίας και της Δέσμης Μέτρων της Ε.Ε. «Fit for 55». Η Ο.Λ.Π. Α.Ε., μέσω δυο συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. έργων, CIPORT και EALING, έχει ήδη προχωρήσει σε σχετικές δράσεις, έχοντας ολοκληρώσει το σύνολο των τεχνικών μελετών για 5 θέσεις ηλεκτροδότησης πλοίων στην ακτοπλοΐα και 4 θέσεις ηλεκτροδότησης πλοίων στην κρουαζιέρα, και δρομολογεί την κατασκευή των εν λόγω έργων.

 

Τις εργασίες της ημερίδας άνοιξε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε., κ. Παναγιώτης Τσώνης,

 

ο οποίος αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση από την ΟΛΠ Α.Ε., μέσα στο 2023, του έργου EALING που αφορά στη στην εκπόνηση των οριστικών τεχνικών, περιβαλλοντικών και χρηματοοικονομικών μελετών για 5 θέσεις ηλεκτροδότησης πλοίων ακτοπλοΐας στις Ακτές Ποσειδώνος, Αγίου Διονυσίου, Ηετιώνεια, Περικλέους, συνολικής ισχύος 13.5 MVA, καθώς και στο έργο CIPORT που επικεντρώνεται στην εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών για 4 θέσεις ηλεκτροδότησης πλοίων κρουαζιέρας στην Ακτή Θεμιστοκλέους.

 

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, απόλυτα ευθυγραμμισμένος με τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ και το πακέτο Fit-for-55, έχει καταρτίσει τον οδικό του χάρτη για τη μείωση εκπομπών άνθρακα έως το 2030. Η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 είναι ένας φιλόδοξος στόχος για την ΕΕ και χρειάζεται όλοι να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να τον πετύχουμε. Δεσμευόμαστε να βελτιστοποιήσουμε στο μέγιστο βαθμό τις δικές μας δραστηριότητες στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας και να αναζητούμε διαρκώς τρόπους για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα που προκύπτουν από τις δικές μας δραστηριότητες, ενώ την ίδια στιγμή υποστηρίζουμε τα πλοία στις προσπάθειές τους για μείωση εκπομπών άνθρακα.

 

Στη συνέχεια το λόγο έλαβε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης,

 

ο οποίος σημείωσε ότι η Ελλάδα επανάκτησε την πρώτη θέση παγκοσμίως στο πλαίσιο του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας, και στάθηκε στις συγκεκριμένες και αυστηρές

υποχρεώσεις ηλεκτροδότησης για τα λιμάνια πουδημιουργούνται από το 2030 γεγονός που, όπως είπε, μας επιβάλλει να «τρέξουμε» για τις σχετικές υποδομές. Σημείωσε ακόμα ότι η ηλεκτροδότηση θα παίξει σημαντικό λόγο τόσο για την «πράσινη» μετάβαση, όσο και για την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών λιμανιών σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.

 

Τον πρώτο κύκλο ομιλητών έκλεισε η Γενική Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης, κα Βασιλική (Βίκυ) Λοΐζου, η οποία ανέφερε ότι ο ρόλος του λιμανιού του Πειραιά είναι σημαντικός σε πολλούς τομείς όπως ο τουρισμός, το εμπόριο και οι ξένες επενδύσεις, και πρόσθεσε ότι το λιμάνι του Πειραιά συγκαταλέγεται ανάμεσα στα καλύτερα της Ευρώπης και συνεχώς αναβαθμίζεται στη σχετική κατάταξη. Σημείωσε ακόμα ότι το ΥΠΑΝ θα στηρίξει κάθε προσπάθεια αναβάθμισης του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και κάθε άλλου λιμανιού της χώρας, ενώ σημείωσε ότι το ενδιαφέρον για το λιμάνι του Πειραιά από το εξωτερικό είναι μεγάλο και συνεχώς αναβαθμίζεται.

Η Ημερίδα επικεντρώθηκε στην παρουσίαση πρωτοβουλιών ανάπτυξης συστημάτων ηλεκτροδότησης πλοίων στους λιμένες και στην ανταλλαγή απόψεων προκειμένου να διαμορφωθούν βιώσιμα λειτουργικά, ρυθμιστικά / κανονιστικά και χρηματοοικονομικά μοντέλα.

 

 

Σχετικά με την ΟΛΠ Α.Ε.

Η ΟΛΠ Α.Ε., εισηγμένη Εταιρεία του Χρηματιστηρίου Αθηνών διαχειρίζεται και λειτουργεί τον Λιμένα Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας και ενός από τα πιο ολοκληρωμένα λιμάνια στην Ευρώπη από πλευράς λιμενικών υπηρεσιών. Οι δραστηριότητες στο Λιμάνι του Πειραιά περιλαμβάνουν την κρουαζιέρα, τη μεταφορά επιβατών, τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων, τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, τα logistics και υπηρεσίες ελεύθερης ζώνης. Κύριος μέτοχος της ΟΛΠ Α.Ε. με ποσοστό 67% είναι η COSCOShipping, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου.

Την τελευταία δεκαετία η ΟΛΠ Α.Ε. σημειώνει αδιάληπτη ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον και με στοχευμένη χρήση των νέων τεχνολογιών και των εργαλείων ψηφιοποίησης,  σε όλο το φάσμα  των λιμενικών της δραστηριοτήτων, συνεισφέροντας σε μεγάλο βαθμό στην οικονομία της χώρας και κυρίως ανταποδίδοντας σημαντικά οφέλη στην ελληνική κοινωνία.

Η ΟΛΠ Α.Ε. ανήκει στο δίκτυο “ECOPORTS”, κατέχει πιστοποιήσεις κατά ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 50001:2018, βρίσκεται στη λίστα ESG του Χρηματιστηρίου Αθηνών και συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο βιώσιμες εταιρείες της Ελλάδας το 2022.

 

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε: https://olp.gr

 

 

Related Articles

Κώστας Λυμπουσάκης: Εκφράζουμε την πλειοψηφία των εταιρειών των ρυμουλκών και των ναυαγοσωστικών

Του Σάββα  Αθανασίου Διχασμένες είναι οι εταιρείες που διαχειρίζονται ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά,...

Περιθώριο τουλάχιστον 2 ετών ζητούν οι πλοιοκτήτες των υπό ελληνική σημαία ρυμουλκών πλοίων

Παράταση προσαρμογής στα νέα δεδομένα Σειρά προβλημάτων στις διατάξεις του Κανονισμού περί...

99 χρόνια από την ίδρυση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Τον Απρίλιο του 1925 ιδρύθηκε με νόμο το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών αρχικά...

ΥΝΑΝΠ Εντοπισμός και κατάσχεση 209kg ναρκωτικής ουσίας

Εντοπισμός και κατάσχεση 209kg ναρκωτικής ουσίας (skunk) και σύλληψη ημεδαπού για παράβαση...