Σάββατο , 27 Απρίλιος 2024
Home SLIDER Ο  ΝΙΚΟΣ ΜΑΥΡΙΚΟΣ συμμετείχε στο Green Transport & Logistics Conference – NAVIGATING THE FUTURE 
SLIDERΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο  ΝΙΚΟΣ ΜΑΥΡΙΚΟΣ συμμετείχε στο Green Transport & Logistics Conference – NAVIGATING THE FUTURE 

 Υπό την αιγίδα του Πανελληνίου  Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων και  Εξαγωγέων πραγματοποιήθηκε  το 2ο Αναπτυξιακό Συνέδριο «Navigating the Future» στις 16/02/24 στο Divani Caravel Hotel Athens. Ο Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Νικόλαος Μαυρίκος  συμμετείχε  στο 3ο πάνελ Green Transport & Logistics Conference με θέμα εφοδιαστική αλυσίδα: Προβλήματα και προοπτικές.

 

Ο εφοδιασμός πλοίων γραμμών εξωτερικού αποτελεί τον δεύτερο στόχο ανάπτυξης της εξαγωγικής δραστηριότητας της χώρας, με τεράστιες δυνατότητες:
• Για την ενίσχυση των κρατικών εσόδων
• Την ανάπτυξη του εξαγωγικού εμπορίου
• Την μείωση ελλείματος του εμπορικού ισοζυγίου
• Την διάχυση των ελληνικών προϊόντων
• Την ανάπτυξη πρωτογενή τομέα
χωρίς να χρειάζεται ιδιαίτερα κίνητρα από το κράτος και παρά τον έντονο διεθνή ανταγωνισμό.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη του είναι να διατίθενται τα εφόδια χωρίς δασμό-φορολογικές επιβαρύνσεις.
Από την Ευρωπαϊκή Ένωση με τις Οδηγίες 112/ 2006 για τον ΦΠΑ και 262/20 για τον ΕΦΚ προβλέπεται δυνατότητα απαλλαγής των εφοδίων από τους σχετικούς φόρους, ενώ με τον κανονισμό 1186/09 άρθρο 132 αφήνεται η ευχέρεια στα κράτη μέλη να θεσπίσουν τις διατάξεις για τις απαλλαγές από δασμό.
Ενώ στα υπόλοιπα κράτη της ΕΕ οι απαλλαγές εφαρμόζονται χωρίς παρεκκλίσεις, στην χώρα μας παρατηρούνται περιορισμοί είτε λόγω της κατηγορίας των πλοίων είτε λόγω του προσώπου που παραλαμβάνει τα εφόδια επί του πλοίου.
Έτσι ενώ αρκετά πλοία προσεγγίζουν τα Ελληνικά Λιμάνια και θα έπρεπε να αναθέτουν πρωτίστως σε Ελληνικές Επιχειρήσεις την προμήθεια των τροφίμων, ποτών και καπνικών προϊόντων, λόγω της μη απαλλαγής από δασμό-φορολογικές επιβαρύνσεις οι εφοδιασμοί εκτρέπονται σε επιχειρήσεις άλλων κρατών μελών οι οποίες παραδίδουν ανεμπόδιστα τα προϊόντα αυτά στα ελληνικά λιμάνια καθόσον τέτοια εμπόδια δεν υφίστανται στα άλλα κράτη μέλη ή εφοδιάζονται σε ξένα λιμάνια τα οποία προσεγγίζουν κατά την άσκηση της μεταφορικής ή εμπορικής τους δραστηριότητας.
Τα χρόνια αιτήματα νομοθετικού χαρακτήρα και διαδικαστικού χαρακτήρα για τους εφοδιασμούς πλοίων γραμμών εξωτερικού που Εκκρεμούν δεν αντιτίθεται στην Κοινοτική ή Εθνική νομοθεσία και στο πνεύμα της κυβερνητικής πολιτικής ενώ τα διαδικαστικού χαρακτήρα μπορούν να επιλυθούν με μια εγκύκλιο.
Όσο αναφορά το Διαμετακομιστικό Εμπόριο:
1. Πρόσφατα με την ΔΙΕΠΙΔΙ ΥΠΑΕΤ Ζ 1013286 ΕΞ 2024/01-02-2024 έγινε ψηφιοποίηση των διαδικασιών σε ελεύθερες ζώνες.
Η δημιουργία Logistics Parks και ΒΙ.ΠΕ η ανάπτυξη λιμένων καθώς τα λιμάνια ιδιωτικοποιούνται απαιτούν σύνδεση με σιδηρόδρομο. Αυτό θα δημιουργήσει το τρίπτυχο << ΒΙΠΕ – Σιδηρόδρομος – Λιμάνια >> για την διακίνηση εμπορευμάτων προς Ευρώπη.
2. H χώρα μας δεν είναι σιδηροδρομικά φιλική σε όλη την επικράτεια (τουλάχιστον στην ηπειρωτική χώρα).
3. Tο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ουραγός στην Ευρώπη σε χιλιομετρική κάλυψη.
Με την ολοκλήρωση μια σειράς έργων, που έχουν εξαγγελθεί από το αρμόδιο υπουργείο θα διασυνδέσουν τις λεγόμενες κρίσιμες υποδομές-λιμάνια, αεροδρόμια, εμπορευματικούς σταθμούς και βιομηχανικές περιοχές- με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Η χώρα θα μετατραπεί σε logistics hub στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης σε συνδυασμό με το μεγάλο project «Sea2Sea», στο διακρατικό έργο Ελλάδας – Βουλγαρίας δηλαδή την παράκαμψη του Βοσπόρου. θα «αλλάξουν τον χάρτη» των μεταφορών.
Η παράκαμψη του Βοσπόρου
προβλέπει ουσιαστικά την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνδέοντας τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με τα αντίστοιχα της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάς και Βάρνα) και του Δούναβη (Ρούσε).
Η παράκαμψη του Βοσπόρου, θα αναβαθμίσει τον αναπτυξιακό ρόλο της Βόρειας Ελλάδας δημιουργώντας έναν νέο σημαντικό εμπορευματικό διάδρομο στην Ευρώπη.

Related Articles

Η Thenamaris Ships Management Inc. συμμετέχει στην ημέρα καριέρας ΔΥΠΑ

Thenamaris Ships Management Inc. We are thrilled to announce our participation as...

CARELL SA: What is the process of the emergency ship repairs at sea?

FAQ Friday: In urgent repair scenarios, our swift action minimizes downtime and...

ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΕΝΙΕΡΗΣ: Εκ νέου πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως εν Ελλάδι

Ανακοίνωση Τύπου της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως εν Ελλάδι Αξιότιμες Κυρίες και αξιότιμοι...