Παρασκευή , 19 Ιούλιος 2024
Home ΕΛΛΑΔΑ Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 16ο Greener Shipping Summit 2024
ΕΛΛΑΔΑΝΑΥΤΙΛΙΑ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 16ο Greener Shipping Summit 2024

Greener Shipping Summit, June 6, 2024, Metropolitan Expo

Organised by Newsfront / Naftiliaki, under the auspices of

MARTECMA

Τουλάχιστον μισό εκατομμύριο ναυτικοί θα πρέπει να επανεκπαιδευτούν την παρούσα στιγμή σε καινούριες τεχνικές αν η “πράσινη τεχνολογία” πλοίων γίνει ο κανόνας, όπως αναφέρθηκε  στο 16ο GreenerShippingSummit.

Η εκπαίδευση των ναυτικών, οι ρυθμιστικές προκλήσεις και οι νέες προσεγγίσεις εξετάσθηκαν στο The Greener ShippingSummit 2024, που διοργανώθηκε από το Newsfront / Naftiliaki υπό την αιγίδα της MARTECMA (MarineTechnicalManagersAssociation) στο πλαίσιο του συνεδριακού προγράμματος στα Posidonia 2024.

Ο κεντρικός ομιλητής του συνεδρίου και Πρόεδρος της Intercargo, Δημήτρης Φαφαλιός, προειδοποίησε ότι “δεν μπορούμε να επιτύχουμε τους στόχους του ΙΜΟ χωρίς ασφάλεια” και πρόσθεσε ότι “για να αναπτύξουμε τους σωστούς κανονισμούς για την αποανθρακοποίηση και την ασφάλεια, πρέπει να βοηθήσουμε όσους νομοθετούν κανονισμούς και ρυθμίσεις να κατανοήσουν τη θεμελιώδη διαφορά μεταξύ των βασικών μοντέλων της ναυτιλίας”.

Στο συνέδριο τέθηκε υπό αμφισβήτηση η ετοιμότητα του ναυτιλιακού τομέα προς την πράσινη μετάβαση, με έμφαση στην ποιότητα της ναυτιλιακής εκπαίδευσης, την ψηφιοποίηση και την αποδοτικότητα του στόλου. «Οι ναυτικοί θα κατανοήσουν τις νέες διαδικασίες», δήλωσε ο Γιώργος Σκέβης, Generalmanager της CLEOS, αλλά ο Άγγελος Παντουβάκης, κοσμήτορας στο School of Maritime and Industry, αναρωτήθηκε «Ποιός θα εκπαιδεύσει τους εκπαιδευτές;».

Εξετάστηκαν επίσης θέματα τεχνικής και διαχείρισης στη ναυτιλία, με βάση τις φιλικές προς το περιβάλλον ανάγκες. Ένα βασικό ζήτημα είναι ο χειρισμός του εναλλακτικού καυσίμου με τις πιο θετικές προοπτικές, της αμμωνίας, που θα απαιτούσε “σημαντική εκπαίδευση σε πρακτικές δεξιότητες”, υπογράμμισε η Νατάσσα Κουβερτάρη, Lloyd’sRegister’sMaritimeDecarbonisationHubProjectManage, προσθέτοντας ότι έως και 800.000 ναυτικοί θα χρειαστούν επανεκπαίδευση σε τομείς τεχνολογίας πράσινων πλοίων.

«Οι διοικητικές ικανότητες επίσης δεν πρέπει να παραμελούνται», τόνισε ο Κώστας Σπύρου, ProfessoratNationalTechnicalUniversityofAthens. 

Ο Κωνσταντίνος Άγας, Training Manager at Dynacomand Dynagas, αναφέρθηκε στους ανεπαρκείς εκπαιδευτές και τον ανέφικτο χρόνο εκπαίδευσης των ναυτικών, με τις συνιστώμενες μηνιαίες ώρες εκπαίδευσης να είναι 20 με 25. Ο Ανδρέας Χατζηπέτρου, Managing Director of Columbia Shipmanagement Ltd, τόνισε την αναγκαιότητα για πρόσληψη “των κατάλληλων ανθρώπων στο κάθε πλοίο”, όπως οι αξιωματικοί. “Η ταχύτητα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων δημιουργεί δύσκολες συνθήκες εκπαίδευσης”, υπογράμμισε ο Τάκης Κουτρής, Managing Director of RoxanaShippingSA. Οι πρωτοβουλίες για ευημερία του πληρώματος, όπως “ο διορισμός ενός ‘πρεσβευτή ευημερίας’ και μηνιαίες ψυχολογικές συνεδρίες” είναι κρίσιμης σημασίας, τόνισε.

Οι ομιλητές του συνεδρίου συζήτησαν εάν η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί εργαλείο ή απειλή, συμφωνώντας ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση βοηθά στην ευημερία των ναυτικών, αλλά αμφισβήτησαν τους κανονισμούς που την διέπουν. Ο κ. Αγας πρότεινε την “έναρξη μιας ελαφράς εικονικής εκπαίδευσης”, όπου οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν την εκπαίδευσή τους διαδικτυακά. Ωστόσο, “δεν υπάρχει τυποποιημένη εξ αποστάσεως εκπαίδευση”, δήλωσε ο Δημήτρης Φωκάς, TrainingManagerofAngelicoussisShippingGroupandChairmanofHumanElementCommittee, Intertanko, προσθέτοντας “Πώς μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι οι εκπαιδευόμενοι έχουν λάβει πιστοποιητικά;”. Χρειάζεται συνδυασμός τόσο της εξ αποστάσεως όσο και της πρακτικής εκπαίδευσης, συμφώνησαν οι ομιλητές.

“Πρέπει να γίνουν κατάλληλα σχέδια αποανθρακοποίησης με εναλλακτικά καύσιμα για τα μελλοντικά πλοία”, δήλωσε ο MortenLero, Managing Director Maritime  Advisory  at  DNV, και σημείωσε ότι “μέχρι το 2030, η ναυτιλία μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει το 30% – 40% της παγκόσμιας παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων για να ανταποκριθεί στις ρυθμιστικές / νομοθετικές προσδοκίες”. Η StelaSpiraj, Senior  Engineer  of  Regulatory  Affairs at  ABS, υπογράμμισε τις ταχέως μεταβαλλόμενες πράσινες ρυθμιστικές προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίζουν οι τεχνικοί. Δήλωσε ότι απαιτείται ταχεία υιοθέτηση ρυθμίσεων και, με την αμμωνία και το υδρογόνο να ταξινομούνται ως πιθανά εναλλακτικά καύσιμα, αποκάλυψε ότι “αναμένουμε ότι η αμμωνία θα υιοθετηθεί μέχρι την 1η Ιουλίου 2026”.

Μολονότι εξακολουθούν να υπάρχουν ρυθμιστικές προκλήσεις στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, το CarbonCapture έχει αναδειχθεί ως βιώσιμη λύση για πολλά πλοία, καθώς μπορεί να δεσμεύει CO2 από τα καυσαέρια ενός πλοίου για ασφαλή και μελλοντική αποθήκευση. “Το LNG είναι το καλύτερο καύσιμο για CarbonCapture”, σημείωσε ο Αντώνης Τρακάκης, TechnicalDirectoratRINAandCIMACHellasChairman. “Με CarbonCapture τεχνολογία πάνω στο πλοίο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα συστήματα pre-combustion αντί για τα συστήματα post-combustion,” είπε, καθώς μειώνει την κατανάλωση ενέργειας, όπως αποδεικνύεται από έρευνα του Cambridge. Ωστόσο, η ανησυχία σχετικά με τα συστήματα CarbonCapture έγκειται στην επαλήθευσή τους. «Δεν θέλουμε να δώσουμε τα εύσημα σε λάθος κλάδους”, δήλωσε ο Ιωάννης Κοκαράκης, Technical   Director of SEEBA Zone  and  BureauVeritas.

Τα συστήματα δεν θα επαληθευτούν μέχρι την “άνοιξη του 2025”, είπε.

Μετά τις πιο φιλικές προς το περιβάλλον μεταβάσεις των πλοίων, ο κ. Κοκαράκης συνέστησε να επικεντρωθούμε σε τρία βασικά στοιχεία: βελτίωση του υδροδυναμικού σχεδιασμού, τη χρήση χρωμάτων με βάση την σιλικόνη και διερεύνηση της χρήσης βιοκαυσίμων συμβατών με το EmissionsTradingSystem (ETS) της ΕΕ. Για τα νεότευκτα πλοία, ο Φώτης Μπελεξής, Technical Director at StarBulk Carriers  Corp, τόνισε τη σημασία των ‘λειτουργικών βελτιστοποιήσεων’, για καλύτερη αποδοτικότητα του στόλου. Η επιλογή των κατάλληλων πηγών ενέργειας, η βελτίωση των αεροδυναμικών σχεδίων και η μείωση της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας είναι κρίσιμα βήματα. Ωστόσο, τα μεταχειρισμένα πλοία βρίσκονται τώρα στο προσκήνιο και ο Μπελεξής συνέστησε “έλεγχο του ιστορικού συντήρησης, των συστημάτων πρόωσης κινητήρα, του ιστορικού κατανάλωσης καυσίμων και της συμμόρφωσης με τους κανονισμούς”.

Όσον αφορά τους κανονισμούς για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και τον ΙΜΟ, η μεγαλύτερη ανησυχία ήταν αυτή του υδρογόνου. Παρά το γεγονός ότι είναι μια πιθανή πηγή καθαρότερης ενέργειας, «το δυναμικό της υπερθέρμανσης του πλανήτη είναι 11 φορές μεγαλύτερο από το CO2, σε χρονικό διάστημα 100 ετών», δήλωσε ο Πάνος Ζαχαριάδης, Τεχνικός Διευθυντής της Atlantic BulkCarriersManagementLtd. «Νέες μελέτες λένε ότι είναι ακόμα χειρότερο από αυτό, 60 ή 200 φορές χειρότερα», προειδοποίησε. Το ερώτημα είναι πόσο από αυτό θα ξεφύγει στο περιβάλλον τόνισε. Τόνισε ότι «χρειαζόμαστε νέες τεχνολογίες όπως η πυρηνική ενέργεια τέταρτης γενιάς» γιατί «η χρήση ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας για την παραγωγή πράσινων καυσίμων δεν είναι αποτελεσματική προσέγγιση.» Άλλες λύσεις περιλαμβάνουν την αμμωνία, αλλά πιστεύει ότι χρειαζόμαστε περαιτέρω μελέτες για να το επαληθεύσουμε. «Οι στόχοι έχουν επιτευχθεί, στα χαρτιά όμως», τόνισε. Το δυναμικό υπερθέρμανσης του πλανήτη του LNG είναι «28 και 25 σύμφωνα με τους υπολογισμούς CII» (Δείκτης Έντασης Άνθρακα). Εξήγησε ότι αυτοί οι υπολογισμοί βασίζονται στη χημική αντίδραση του φυσικού αερίου στους κινητήρες του εγχειριδίου, η οποία μπορεί να μην αντικατοπτρίζει ακριβώς τις πραγματικές συνθήκες. Ωστόσο, υπογράμμισε ότι «το 28 είναι ένας βιώσιμος αριθμός».

 

Video και  περισσότερες  φωτογραφίες του συνεδρίου μπορείτε να βρείτε https://www.youtube.com/watch?v=jyZsaZ66808 και https://conference22.newsfront.gr/home/conferencedetails/photos

Greener Shipping Summit, June 6, 2024, Metropolitan Expo

Organised by Newsfront / Naftiliaki, under the auspices of

MARTECMA

Half a million seafarers would have to be retrained if greener ship technology as it stands becomes the rule, the 16th Greener Shipping Summit heard last week.

Seafarer training, regulatory challenges and new approaches were explored at ‘The Greener Shipping Summit 2024,’organised by Newsfront/ Naftiliaki under the auspices of MARTECMA (Marine Technical Managers Association) as part of the Posidonia 2024 conference programme.

Summit keynote speaker, Dimitris Fafalios, Chairman of Intercargo, kicked-off the summit with a warning “we cannot achieve IMO goals without safety.” “To develop the right regulations for decarbonisation and safety we must help our regulators to understand the fundamental difference between shipping’s basic models.”

The Posidonia 2024 summit called into question the shipboard force’s readiness for the greener transition, with a focus on the quality of shipping training, digitalisation and fleet efficiency. “Seafarers will understand the new processes,” said George Skevis, General manager of CLEOS. “Who is going to train the trainers?” queried Angelos Pantouvakis, School of Maritime and Industry Dean.

Technical and managerial shipping was considered, following the eco-friendly demands. A key issue is the handling of the most promising alternative fuel, ammonia, which would require “some hard skills training,” underlined Natassa Kouvertari, Lloyd’s Register’s Maritime Decarbonisation Hub Project Manager. She noted that up to 800,000 seafarers will need re-training in green shipboard technology sectors. “Managerial skills must not be neglected,” stressed Kostas Spyrou, Professor at National Technical University of Athens.

Konstantinos Agas, Training Manager at Dynacom and Dynagas, addressed inadequate trainers and unfeasible training-time for seafarers, with the recommended monthly hours being ‘20-25.’ Andreas Hadjipetrou, Managing Director of Columbia Shipmanagement Ltd, emphasised recruiting “the right people onboard”, like officers. “Maritime operations’ fast pace regime pose difficult training conditions,” Takis Koutris, Managing Director of Roxana Shipping SA, underlined. Crew well-being initiatives, like appointing “a well-being ambassador and monthly psychological consultations” are critical, he noted.

The summit panellists debated whether AI is a tool or a threat, agreeing remote training aids seafarer well-being but questioned its regulation. Mr Agas proposed ‘virtual light training initiation,’ where trainees are given the option to conduct their training online. However, “there is no standardised remote training,” said Dimitris Fokas, Training Manager of Angelicoussis Shipping Group and Chairman of Human Element Committee, Intertanko. “How can we verify that the trainees have received certificates?” he added. It is the combination of both remote and hands-on training, the panellists concurred.

“Proper decarbonisation plans” must be made for future vessels with alternative fuels,” said Morten Lero, Managing Director Maritime Advisory at DNV. He noted that “by 2030, shipping might need to utilise 30 – 40% of the world’s alternative fuel production to meet regulatory expectation.” Stela Spiraj, Senior Engineer of Regulatory Affairs at ABS underlined the rapidly changing Green regulatory challenges they face. Rapid adoption is needed and, with ammonia and hydrogen being classified as potential alternative fuels, “we expect ammonia to be adopted by July 1st 2026,” she revealed.

Though regulatory challenges persist in the use of alternative fuels, Carbon Capture has emerged as a viable solution for many ships, with it being able to capture CO2 from a vessel’s exhaust for safe and future storage. “LNG is the best fuel for carbon capture,” Antonis Trakakis, Technical Director at RINA and CIMAC Hellas Chairman noted. “With it on board, you can use the pre-combustion instead of the post-combustion systems,’’ he said as it decreases energy consumption, evidenced by Cambridge research. However, the concern on Carbon Capture Systems falls on its verification. “We don’t want to give credit to the wrong industries,” said John Kokarakis, Technical Director of SEEBA Zone and Bureau Veritas. The systems won’t be verified until ‘Spring 2025,’ he revealed.

Following the eco-friendlier transitions for vessels, Kokarakis recommended focusing on three key items: improving hydrodynamic design, using silicon-based paints, and exploring biofuels compliant with the EU’s Emissions Trading System (ETS). For new builds, Fotis Belexis, Technical Director at Star Bulk Carriers Corp, stressed the importance of “operational optimisations”, to improve fleet efficiency. Selecting appropriate energy consumers, improving aerodynamic designs, and reducing electric energy requirements are crucial steps. However, Second-hand ships are in the spotlight now; Belexis advised “checking maintenance records, engine propulsion systems, fuel consumption records, and regulatory compliance.”

On decarbonisation and IMO regulations, the biggest concern was that of hydrogen. Despite it being a potential cleaner energy source, ‘its global warming potential is 11 times greater than CO2, over a 100 year timescale,’ said Panos Zachariadis, Technical Director at Atlantic Bulk Carriers Management Ltd. “New studies say it’s even worse than that, 60 or 200 times worse,” he warned. The question is how much of it is going to escape, he stressed.

He emphasised that “we need new technologies like nuclear fourth-generation” because ‘using renewable electricity to produce green fuels is not an efficient approach.’ Other solutions include ammonia, but he believes we need further studies to verify this. ‘Targets have been achieved, on paper though,’ he highlighted. The global warming potential of LNG is ‘28 and 25 according to CII’ (Carbon Intensity Indicator) calculations; he explained that these calculations are based on the textbook chemical reaction of natural gas in engines, which may not exactly reflect real-word conditions. Nevertheless, he underlined that ‘28 is a viable number.’

 

Related Articles

Νίκος Χαρδαλιάς: “Ξεκινάμε τη δημιουργία ενός αναβαθμισμένου, ελεύθερου δημόσιου χώρου, που αλλάζει την εικόνα της Αττικής”

Νίκος Χαρδαλιάς: “Ξεκινάμε τη δημιουργία ενός αναβαθμισμένου, ελεύθερου δημόσιου χώρου, ενός εμβληματικού...

Β. Κορκίδης: «Η κυβέρνηση θα πρέπει να συνεχίσει να λαμβάνει μέτρα ενισχύοντας ευάλωτα νοικοκυριά και στηρίζοντας επιχειρήσεις»

Από τον  Βασίλη  Κορκίδη, Πρόεδρο Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Τρία μέτρα ως...

MOORE GREECE: the first international accountancy network to become a member of the Mindful Business Charter

We are delighted to announce that we are the first international accountancy...

“Sikania II Hybrid”-Το πρώτο υβριδικής τεχνολογίας πλοίο καθελκύστηκε στο Πέραμα

Kαθελκύστηκε το πρώτο υβριδικής τεχνολογίας επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο στο ναυπηγείου Κανέλλου στο...