Δευτέρα , 13 Ιανουάριος 2025
Home SLIDER BUREAU VERITAS-14th Capital Link: «REALITY CHECK ON MARINE FUELS & ENERGY TRANSITION»
SLIDERΝΑΥΤΙΛΙΑ

BUREAU VERITAS-14th Capital Link: «REALITY CHECK ON MARINE FUELS & ENERGY TRANSITION»

Η Εταιρεία BUREAU VERITAS, συμμετείχε στο εξαιρετικά ενδιαφέρον συνέδριο της CAPITAL LINK με θέμα: “14th Annual  Capital Link Operational  Excellence in Shipping Forum 2024“. Συγκεκριμένα   ο κ. Βασίλης Δημουλάς τοποθετήθηκε στην ενότητα: «REALITY CHECK ON MARINE FUELS & ENERGY TRANSITION», ακολουθεί η παρουσίασή του:

O κ. Vassilis  Dimoulas, Technology&InnovationDirector  SEEBAZone –BureauVeritas, τόνισε: “Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι ένας όρος που επικρατεί στη ναυτιλιακή επικαιρότητα για περισσότερο από μια δεκαετία ήδη, σαν ο καλύτερος τρόπος για να μειωθούν οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου της ναυτιλίας. Πολλές μελέτες, συνέδρια αλλά και αρκετ μάρκετινγκ προωθούν κατά καιρούς το ένα ή το άλλο καύσιμο σαν την καλύτερη λύση αλλά και πολύ συχνά ακούμε ότι δεν υπάρχει μία και μοναδική λύση. Έχουμε πια συνειδητοποιήσει ότι το μέλλον θα περιλαμβάνει πολλά καύσιμα και η επιλογή του κατάλληλου θα εξαρτάται από παράγοντες όπως τον τύπο και μέγεθος του πλοίου και το επιχειρησιακό του προφίλ. Στο ρόλο μας σα νηογνώμονας επικεντρωνόμαστε σε θέματα ασφάλειας των εναλλακτικών καυσίμων, υποθέτοντας πάντα ότι τα καύσιμα αυτά θα είναι διαθέσιμα.

Ήδη κάποια από αυτά τα καύσιμα είναι διαθέσιμα σε κάποιες ποσότητες, κυρίως υγρά ή αέρια βιοκαύσιμα. Η ερώτηση που ακούμε πιο συχνά από την πλοιοκτησία είναι «Θα μπορώ να τα βρώ, που θα είναι διαθέσιμα και σε ποια τιμή?»

Η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει δύο προβλήματα σχετικά με τη διαθεσιμότητα των νέων καυσίμων. Το πρώτο είναι ο ανταγωνισμός με άλλους τομείς όπως η αεροπορία. Το δεύτερο είναι ένα νέο ερώτημα κότας και αυγού μια και οι παραγωγοί των καυσίμων απαιτούν δεσμεύσεις σε ποσότητες και μακροχρόνια συμβόλαια πριν προχωρήσουν σε επενδύσεις για την παραγωγή τους. Οι εταιρείες που εμπλέκονται σε χρονοναυλώσεις ίσως έχουν πλεονέκτημα εδώ σε σχέση με τους ναύλους ευκαιρίας. Η συνεργασία ανάμεσα σε εταιρείες για την προμήθεια καυσίμων ίσως είναι μια λύση.

 

Νέοι κανονισμοί που επιβάλλουν φόρους και πρόστιμα στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων πιέζουν προς την ταχύτερη ενσωμάτωση των εναλλακτικών. Η επένδυση σε νέα πλοία με δυνατότητα για την χρήση τους μπορεί να προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε πλοιοκτήτες που θα το τολμήσουν, το ρίσκο όμως μιας τέτοιας επένδυσης είναι δύσκολο να εκτιμηθεί.”

Στη φωτογραφία από αριστερά προς δεξιά:

Νίκος Μπορνόζης πρόεδρος  CAPITAL  LINK

Moderator: Mr. Vassilios Dimoulas, Technology & Innovation Director SEEBA Zone – Bureau Veritas Group

Panelists:
• Dr. George D. Pateras, President – Hellenic Chamber of Shipping; Deputy
Chairman – Contships Management Inc;
• Mr. Kostas Polydakis, CEO – MM Marine Inc., Mercuria Energy Group; Head of
Shipping – Minerva Bunkering, Mercuria Energy Group
• Mr. Vasileios G. Petousis, Energy & Sustainability Manager – Seanergy Maritime Holdings Corp.
(NASDAQ: SHIP)
• Mr. Constantinos Capetanakis, Bunker Director – Star Bulk Carriers Corp
(NASDAQ: SBLK); Chair – IBIA
• Mr. George Saroglou, President & COO – TEN Ltd. (NYSE: TEN)

Related Articles

ΟΛΠ Α.Ε.:  Αναχώρησε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του έτους από το λιμάνι του Πειραιά

Νέο ιστορικό ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας  το έτος 2024  Ιανουάριος  2025 Η ΟΛΠ...

Πήραν τον δρόμο για την ετήσια ακινησία: “BLUE STAR MYCONOS” και το “ΑΝΕΜΟΣ”

Προχθές το Ε/Γ-Ο/Γ “ΑΝΕΜΟΣ” πραγματοποίησε το τελευταίο δρομολόγιο στην Ακτοπλοϊκή γραμμή των...

Χρήστος Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»

Επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στις Βρυξέλλες Τις πρωτοβουλίες και...