Επεκτείνει το ναυπηγικό της πρόγραμμα η Latsco Marine συμφερόντων Πάρι Κασιδόκωστα – Λάτση. Η εταιρεία συμφώνησε με τα ιαπωνικά ναυπηγεία Oshima Shipbuilding για την κατασκευή τριών bulk carriers των 64.000 dwt το καθένα. Μετά την πρώτη κίνηση του ομίλου στο ξηρό φορτίο το 2016, όταν απέκτησε τέσσερα μεταχειρισμένα supramaxes, τώρα επεκτείνει περαιτέρω τον στόλο ξηρού φορτίου της. Κίνηση που έρχεται ως απόρροια του στρατηγικού σχεδίου της Latsco για περαιτέρω διαφοροποίηση του ομίλου με ισχυρότερη παρουσία στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου. Η Latsco ελέγχει πλέον έναν στόλο από 37 πλοία  υγροποιημένου φυσικού αερίου, υγραερίου, δεξαμενόπλοιων, χύδην φορτηγών πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων.

 

Η τελευταία κίνηση χαρακτηρίζεται ως ιστορικό ορόσημο, καθώς σηματοδοτεί τα πρώτα νεότευκτα ξηρού χύδην φορτίου της εταιρείας στην Ιαπωνία στα 70 χρόνια της ιστορίας της. Στελέχη της εταιρείας σημείωσαν ότι τα προαναφερθέντα πλοία θεωρούνται από τα καλύτερα σχέδια στον τομέα, είναι εξοπλισμένα με τις πιο οικονομικές μηχανές και έχουν κατασκευαστεί με πολύ υψηλές προδιαγραφές. Η ποιότητα, η κουλτούρα και η τεχνογνωσία της Oshima διαδραμάτισαν ζωτικό ρόλο στην απόφαση της Latsco να προχωρήσει σε αυτή την παραγγελία.

Η εταιρεία έχει υπό κατασκευή και τέσσερα LPG carriers duel fuel στα ναυπηγεία της Hundaiστη Νότια Κορέα. Για το σχέδιο τους μάλιστα η Latsco βραβεύτηκε το καλοκαίρι στα βραβεία Ευκράντη για την  τη «Συνεισφορά στην Τεχνολογική Καινοτομία» μετά από πρόταση της Martecma. Το νέο υγραεριοφόρο (LPG) πλοίο, χωρητικότητας 87.000 κ.μ., παρουσιάζει πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά που ενισχύουν την ασφάλεια, την αποδοτικότητα, την περιβαλλοντική συμμόρφωση και τη συμβατότητά του με διάφορους προορισμούς και απαιτήσεις των πετρελαϊκών εταιρειών. Η συγκεκριμένη βράβευση δεν αναδεικνύει απλώς μια υπερσύγχρονη προσθήκη στον στόλο της Latsco, αλλά υπογραμμίζει και τη σημασία αυτού του τύπου πλοίου ως συμβόλου προόδου και καινοτομίας για την ελληνική ναυτιλία, που ενσωματώνει τις τελευταίες τεχνολογίες και πρακτικές στη ναυπήγησή του.

Η εταιρεία στις αρχές της χρονιάς είχε ασκήσει το δικαίωμα option που διέθετε με την Hyundai Heavy Industries για την ναυπήγηση των δύο VLGCs -Very Large Gas Carriers. Οι υπογραφές για τα πρώτα δύο είχαν πέσει τον περασμένο Δεκέμβριο. Τα πλοία αναμένεται να έχουν παραδοθεί σταδιακά μέχρι το 2026.

Επίσης τα τέλη του προηγούμενου χρόνου η εταιρεία παρέλαβε και το τελευταίο από τα τέσσερα σούπερ τάνκερ (VLCC) που είχε υπό κατασκευή.\

Πηγή Ναυτεμπορική https://www.naftemporiki.gr/