Στα τέλη του 2024 αναμένεται να παραδοθεί από τη MAN Energy Solutions ο πρώτος δίχρονος κινητήρας αμμωνίας, ενώ από 2025 πρόκειται να δοκιμαστεί σε πλοία διπλού καυσίμου, σε μια προσπάθεια απαλλαγής της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές.

 

Ο επικεφαλής διευθυντής προώθησης της MAN ES και υπεύθυνος ανάπτυξης Νίκος Κουρτίδης, μιλώντας στη ναυτιλιακή επιθεώρηση tradewinds, δήλωσε ότι η εταιρεία είναι πλέον σε θέση να λειτουργήσει κατά 100% τον δοκιμαστικό κινητήρα της στην Κοπεγχάγη, για τον οποίο έχει δαπανήσει έως τώρα 72.000 εργατοώρες για έρευνα και ανάπτυξη.

Πρόσθεσε εξάλλου ότι κατά τη διαδικασία αυτή έχουν κατατεθεί 37 αιτήσεις για διπλώματα ευρεσιτεχνίας, με τέσσερις να βρίσκονται στο στάδιο της κατάθεσης και έξι να έχουν χορηγηθεί.

Δήλωσε ότι στις αρχικές δοκιμές χρησιμοποιήθηκε πιλοτικό πετρέλαιο της τάξης του 10% έως 15%, αλλά πρόσθεσε ότι ο στόχος της εταιρείας για την έρευνα και ανάπτυξη είναι το 5%, το οποίο είναι βέβαιος ότι θα επιτευχθεί.

Τόνισε ότι το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους θα πραγματοποιηθούν δοκιμές και έως το τέλος του 2024 η εταιρεία θα εργάζεται πάνω στον εμπορικό κινητήρα πλήρους κλίμακας.

«Το 2025 και το 2026 θα ακολουθήσουν “πιλοτικά πλοία” εξοπλισμένα με κινητήρες διπλού καυσίμου αμμωνίας», τόνισε από  την πλευρά του ο επικεφαλής των δίχρονων νέων πωλήσεων και προωθητικών ενεργειών της MAN ES Thomas Hansen, προσθέτοντας ότι η αμμωνία έχει πολλές διαφορετικές ιδιότητες, συμπεριλαμβανομένης της τοξικότητας, και απαιτεί μια υπεύθυνη στρατηγική.

Τόνισε επίσης ότι πολλές εταιρείες έχουν ήδη επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην αλυσίδα εφοδιασμού της ναυτιλιακής αμμωνίας και όλα τα μεγάλα ναυπηγεία έχουν έτοιμα σχέδια πλοίων, προτρέποντας τη MAN ES να ακολουθήσει «προσεκτική προσέγγιση» στην εισαγωγή των κινητήρων αυτών στην αγορά.

Όταν η εταιρεία έχει «πειστική θετική εμπειρία από τη ναυσιπλοΐα των πρώτων πλοίων», θα προβεί σε πλήρη απελευθέρωση των πωλήσεων του κινητήρα, επεσήμανε ο κ. Hansen.

Σημειώνεται ότι η MAN ES πραγματοποίησε την «πρώτη δεξαμενή» αμμωνίας στο ερευνητικό κέντρο στην Κοπεγχάγη τον Ιούλιο, παραλαμβάνοντας 2,5 έως 3 τόνους αμμωνίας με φορτηγό.

Η MAN ES προβλέπει ένα μίγμα δίχρονων τύπων καυσίμων μέχρι το 2050, με το 34% των πλοίων να χρησιμοποιεί ένα μόνο καύσιμο, 27% αμμωνία, 21% μεθανόλη και 15% LNG.

Η εταιρεία αναμένει ότι η ζήτηση αμμωνίας από τα μεγάλα εμπορικά πλοία θα φθάσει τους 22 εκατ. τόνους μέχρι το 2030, θα αυξηθεί σε 70 εκατ. τόνους το 2035, 141 εκατ. τόνους το 2040 και 345 εκατ. τόνους το 2050.

Συνεργασία ITOCHU – Peninsula

Η ιαπωνική εταιρεία ITOCHU υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας (MoU) με τον προμηθευτή ναυτιλιακών καυσίμων Peninsula Petroleum για την από κοινού ανάπτυξη δεξαμενισμού αμμωνίας στην Ισπανία.

Η αμμωνία εξελίσσεται ως βασική λύση ναυτιλιακού καυσίμου μηδενικών εκπομπών και θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) εάν η αμμωνία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρέως ως ναυτιλιακό καύσιμο.

Η ITOCHU στοχεύει στη δημιουργία μιας παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού, προωθώντας την από κοινού ανάπτυξη ενός σταθμού δεξαμενισμού αμμωνίας στο Algeciras της Ισπανίας, όπου βρίσκεται στο στενό του Γιβραλτάρ και αποτελεί επίσης στρατηγική τοποθεσία για διεθνή εφοδιαστική, μαζί με την Peninsula και μελλοντικούς εταίρους.

Η ITOCHU έχει προωθήσει την ανάπτυξη ενός σταθμού δεξαμενισμού αμμωνίας στη Σιγκαπούρη με τους εταίρους της και παράλληλα προωθεί την ανάπτυξη κόμβων δεξαμενισμού όχι μόνο στην Ισπανία αλλά και σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια, τον Παναμά, τη Μέση Ανατολή, την Ιαπωνία και άλλες περιοχές που θα χρησιμεύσουν ως κόμβοι για τη διεθνή εφοδιαστική.

Η ITOCHU θα χρησιμοποιήσει τη λειτουργία και την ικανότητά της για να ηγηθεί της χρήσης της αμμωνίας στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Η αμμωνία, όπως το υδρογόνο και η μεθανόλη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για την αποθήκευση ενέργειας όσο και ως καθαρό καύσιμο για την τροφοδοσία κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Πηγή Ναυτεμπορική