Δευτέρα , 19 Μάιος 2025
Home ΝΑΥΤΙΛΙΑ Δεξαμενόπλοια: Γιατί δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Δεξαμενόπλοια: Γιατί δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση

Οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers η αύξηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων θα είναι το 2024: 0,02%, 2025: 1,7%, 2026: 1,8%. Μεγάλη αισιοδοξία για μακροχρόνια κέρδη για τις εταιρείες με τάνκερ αφού η ζήτηση είναι μεγαλύτερη από την προσφορά χωρητικότητας

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, η αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο με βάση τον αριθμό πλοίων βρίσκεται επί του παρόντος στο 8,7%.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers «αν και πλησιάζει τα επίπεδα του 2020 και του 2021, παραμένει σχεδόν 40% κάτω από τη μέση αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο που παρατηρήθηκε μεταξύ 2014 και 2019.

Παρά το δυναμικό ξεκίνημα του 2024 με σχεδόν 67 παραγγελίες δεξαμενόπλοιων από έτος σε έτος, η αγορά δεξαμενόπλοιων χρειάζεται περισσότερες παραγγελίες. Σχεδόν το 50% του ενεργού στόλου δεξαμενόπλοιων αποτελείται από vintage πλοία (ηλικίας 16+ ετών).

– Ο τομέας VLCC έχει το πιο σοβαρό πρόβλημα γερασμένου στόλου σε σύγκριση με άλλους τύπους δεξαμενόπλοιων. Εδώ, συνολικά 269 πλοία (30% του στόλου VLCC) είναι ηλικίας άνω των 16 ετών, με μόνο 37 νέα VLCC επί του παρόντος σε παραγγελία (4% αναλογία στόλου βιβλίου παραγγελιών προς VLCC).

Πιο συγκεκριμένα, 31 από αυτά τα νέα VLCC έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2026 και το 2027. Η αύξηση του στόλου δεξαμενόπλοιων (σε DWT) ήταν περίπου 2 % το 2023.

Οι προβλέψεις των αναλυτών του Xclusiv Shipbrokers που βασίζονται στο βιβλίο παραγγελιών και στην απόσυρση περίπου 7,3 εκ. DWT σε ετήσια βάση που πηγαίνουν για παλιοσίδερα (βάσει κατά μέσο όρο των τελευταίων 10 ετών – από το 2013) είναι ότι η αύξηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων θα είναι το 2024: 0,02%, 2025: 1,7%, 2026: 1,8%.

Η πρόβλεψη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) για τον Μάρτιο του 2024 παρουσιάζει μια σαφή εικόνα: μια καλύτερη αγορά αργού και πετρελαίου προϊόντων όσον αφορά την προσφορά και τη ζήτηση για το άμεσο μέλλον. Αυτό μαζί με τη στενή ανάπτυξη του στόλου των δεξαμενόπλοιων για τα επόμενα χρόνια, μεταφράζεται σε ισχυρά θεμελιώδη στοιχεία για την αγορά δεξαμενόπλοιων, τροφοδοτώντας την αισιοδοξία μεταξύ των επενδυτών και των πλοιοκτητών.

Related Articles

MSC Orders Two More World Class Ships

MSC Cruises today ordered two more LNG-powered 5,400-guest World Class vessels from...

Szczecin Declaration: Competitiveness of European shipping at the centre of EU maritime industrial strategy

EU ministers signed yesterday the Szczecin Declaration on the EU maritime industrial...

Diana Shipping Inc. Announces the Date for the 2025 First Quarter Financial Results, Conference Call and Webcast 

ATHENS, GREECE, Diana Shipping Inc. (NYSE: DSX), (the “Company”), a global shipping...

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας, μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής,του ΥΝΑΝΠ και του Κ.Ε.Π.Ε.

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας, μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής,  του...